תובעים במספרים


חברת AIG מבדלת את עצמה בשוק הצפוף של ענף הביטוח באמצעות חדשנות מוצרית, השקת הצעות ערך אטרקטיביות למבוטחים וטיפול איכותי ומהיר בתביעות


פורסם: 15.11.2015 18:00




חברת AIG העולמית הוקמה בשנת 1919 בסין, וכיום היא פועלת בכ-140 מדינות ברחבי העולם.
AIG ישראל, העוסקת בעיקר בביטוח ללקוחות פרטיים במגוון סוגי ביטוח, החלה לפעול בשנת 1997, והיא נמצאת כיום בבעלות בלעדית של AIG העולמית.
ל-AIG ישראל חברה לביטוח בע“מ יש רישיונות לעסוק בענפי ביטוח כללי וחיים. הענפים בהם פועלת החברה הם ענפי פרט (ביטוח רכב ורכוש, ביטוחי חובה לרכב וביטוחי דירות), ביטוחי בריאות, חיים ומשכנתא, ביטוח תאונות אישיות ונסיעות לחו“ל, ענפי ביטוח מסחרי (רכוש וחבויות, קבלנים וביטוחים פיננסיים כגון: ביטוח דירקטורים, אחריות מקצועית, סייבר ועוד).

AIG. להיות מספר אחד זה מחייב
AIG. להיות מספר אחד זה מחייב


הסביבה התחרותית
המותג AIG פועל בסביבה תחרותית וצפופה, תוך שהוא מתחרה באופן ישיר עם חברות הביטוח הישיר, ובמקביל פעיל גם באמצעות סוכני ביטוח.
כיום, החברות הישירות הן החברות בעלות שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בענף ביטוחי הרכב בישראל - בהתאם למגמה העולמית.


האתגר השיווקי
כתוצאה מתנאי השוק עמדו בפני AIG שלושה אתגרים מרכזיים:
1. להמשיך את מגמת הצמיחה של נתח שוק הביטוחים הישירים מתוך כלל הקטגוריה.
2. להגדיל את נתח השוק של AIG ביחס למתחרים הישירים, תוך השגת צמיחה רווחית.
3. לתפוס נתח שוק גדול יותר בתחומי ביטוח נוספים מעבר לביטוחי הרכב, שמהווים את ליבת הפעילות של החברה.


הפתרונות היצירתיים
ב-AIG החליטו לא לבדל את המותג דרך התמודדות בזירת המחיר, למרות שגם בזירה זו מציעה החברה הצעות ערך אטרקטיביות, אלא דרך יצירת מובילות בשוק באמצעות חדשנות מוצרית, השקעה בשירות והמשך הצעות מכר תחרותיות.

טיפול בתביעות. הכי מהירים בישראל
טיפול בתביעות. הכי מהירים בישראל


פעילות בתחום ביטוחי בריאות
בסוף שנת 2013 החברה השיקה את AIG Medical, פוליסה חדשה מסוגה בישראל, במסגרתה הלקוח משלם רק על מה שהוא באמת צריך, ולא על כיסויים שקיימים בכיסוי המשלים של קופות החולים (פוליסות ביטוחי הבריאות האחרות הקיימות יוצרות כפל כיסוי פעם אחת לביטוח המורחב בקופת החולים, ופעם שנייה עבור הביטוח הפרטי).
מדובר בביטוח בריאות פרטי אשר משלים רק את הכיסויים הרפואיים שאינם נכללים בביטוחי הבריאות המורחבים של קופות החולים. עד היום, צרכנים רבים היו משלמים על אותו כיסוי ביטוחי פעמיים, מבלי שהם מודעים לכך. כעת, לקוחות AIG Medical לא משלמים פרמיות כפולות, אלא רק על השלמת הכיסוי הביטוחי, מה שמאפשר ל-AIG לגבות פרמיה נמוכה במיוחד ועדיין להבטיח ללקוח כי הוא מכוסה באופן מיטבי.
המהלך נתמך בהשקת קמפיין שלווה במסר: “עם AIG Medical משלמים רק על מה שצריך“.


פעילות בתחום ביטוח הרכב
גם בתחום ביטוח הרכב הציגה AIG חדשנות שבמרכזה השקת פוליסת ביטוח רכב בהתאמה אישית, המאפשרת לצרכנים לקבל הצעות מחיר בהתאם למאפייניהם האישיים.
פוליסת ביטוח הרכב של ‏AIG יוצרת בידול בתחום ביטוחי הרכב, משום שמדובר בפרסונליזציה של פוליסת ביטוח הרכב בהתאם למאפיינים האישיים של המבוטחים ותשלום פרמיות במחירים אטרקטיביים במיוחד. באמצעות שאלון התאמה מפורט בונה החברה לנהג פרופיל אישי ומרכיבה עבורו את הצעת הביטוח המשתלמת ביותר. כך למשל, נשים, שהן נהגות זהירות יותר, משלמות פחות, כמו גם בעלי משפחות. גם בעלי כלי רכב עם נפח מנוע קטן משלמים פחות על ביטוח הרכב. בדרך זו, מצליחה החברה להתמודד בזירת המחיר באמצעות הצעות מפולחות ומותאמות.
מתוך אסטרטגיית ההתאמה האישית שמיישמת החברה, נולד גם AIG Safe Drive – מוצר ביטוחי מיוחד המאפשר לנהגים לקבל הנחה בביטוח בהתאם לאופי הנהיגה שלהם, באמצעות רכיב שמותקן ברכבו של המבוטח המבצע ניטור שוטף של התנהגות הנהג על הכביש. הנהג יכול לראות את הציון שלו, לקבל חיווי על הנהיגה בכל זמן, ואף לקבל טיפים לשיפור הנהיגה.
בהצטרפות לתוכנית הנהג מקבל הנחה, ובתום תקופת הביטוח המערכת מבצעת שקלול של כל נתוני הנהיגה של המבוטח על הכביש, ונהגים שמגיעים לדרגת זהירות גבוהה, זוכים להנחה משמעותית בחידוש פוליסת ביטוח הרכב שלהם.


ראשונים בטיפול בתביעות
את ההוכחה לכך, שעבור AIG, חדשנות ומובילות בתחום השירות אינן רק סיסמאות ריקות מתוכן שנועדו לגייס מבוטחים חדשים, קיבלה החברה שוב במחצית 2015 – זו הפעם השנייה ברציפות – מאגף הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר, המפרסם מדד לאיכות השירות שמעניקות חברות הביטוח למבוטחיהן.
משרד האוצר בדק ומצא ש-AIG נמצאת במקום הראשון בתשלום תביעות (שיעור התביעות המאושרות ומהירות הטיפול בתביעות) בשלוש מתוך חמש הקטגוריות שבהן נבדקה החברה (בשתי הקטגוריות האחרות דורגה AIG במקום השני) – וכן במקום הראשון בשביעות רצון הלקוחות בכל הקטגוריות שבהן נבדקה.
זכייה זו במדד משרד האוצר חשובה במיוחד עבור חברת ביטוח, שכן היא משקפת הצטיינות ב-“רגע האמת“ של הלקוח, ובנקודת הזמן החשובה ביותר מבחינת הלקוחות – שלב הגשת התביעה.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על AIG
  • סופו של הג‘ינגל של החברה המציג את מספר הטלפון של מוקד השירות והמכירות (“אחד-שמונה-מאות-ארבע-מאות-ארבע-מאות-איי-אי-ג‘י“) נשמע בדיוק כמו המנגינה של התפילה היהודית “א-מ-ן“.
  • 60% מהעובדים ב-AIG הן נשים, כמו גם רוב צוות ההנהלה הבכירה של החברה.
  • משקלול של מדד איכות הטיפול לשנת 2013 ו-2014 של אגף הביטוח במשרד האוצר עלה, כי AIG היא החברה המדורגת במקום הראשון בתשלום תביעות, מבין כל חברות הביטוח הפועלות בישראל, והחברה שלקוחותיה הם המרוצים ביותר.






לחזרה לרשימת סיפורי המותגים