אקספרסיוניזם


חברת DHL אקספרס הינה מובילת השוק בישראל בתחום שילוח האקספרס הבינלאומי.
ככזו, היא שמה לה כמטרה להפוך את תחום הלוגיסטיקה, השילוח והיבוא לפשוט וקל עבור לקוחותיה בשוק העסקי והפרטי


פורסם: 15.11.2015 18:00




חברת השילוח DHL הוקמה בשנת 1969 על ידי שלושה צעירים אמריקאים והיתה הראשונה שהציעה שירות אקספרס להעברת מסמכים מדלת לדלת בין סן פרנסיסקו להונולולו, הוואי.
כיום, החברה נקראת DHL אקספרס והיא חלק מקבוצת Deutsche Post DHL הגרמנית – לשעבר חברת הדואר הממשלתית של גרמניה – המתמחה במשלוחי אקספרס, בשילוח אווירי וימי, בהובלה ברכבות ובכבישים, בשירותי לוגיסטיקה ובדואר בינלאומי. כיום DHL מחזיקה בנתח השוק הגבוה ביותר בשוק הבלדרות הגלובלי.

DHL אקספרס מחויבת לאחריות סביבתית וחברתית, ובהתאם לכך תומכת ביוזמות בינלאומיות ומקומיות לשמירה על איכות הסביבה ולמאבק בהתחממות הגלובלית.
החברה החלה לפעול בישראל כבר בשנת 1986, ומאז שנת 1997 היא נמצאת בבעלות מלאה של DHL העולמית.
מטה החברה ומרכז התפעול שלה ממוקמים במתחם איירפורט סיטי – בסמוך לשדה התעופה בן גוריון – ובנוסף היא מפעילה מוקד שירות ומערך סניפים בפריסה ארצית. החברה מעסיקה בישראל כ-420 עובדים.

בשנת 2010 השיקה החברה מרכז מיון משודרג ומתקדם בנתב״ג, בהשקעה כספית גבוהה, והפכה אותו לאחד ממרכזי המיון הגדולים במזרח התיכון, במטרה לקצר את זמני מסירת המשלוחים בארץ ובחו״ל.

צי של 250 מטוסי מטען
צי של 250 מטוסי מטען


הסביבה התחרותית
DHL פועלת בתחום שילוח האקספרס ומעבירה מדלת לדלת חבילות ומשלוחים – החל מניירת ומסמכים במשקל גרמים בודדים ועד מוצרים וסחורות במשקל של כמה טונות. כל זאת, תוך התחייבות למסירת המשלוח תוך מספר ימי עסקים מוגדר.
שוק שילוח האקספרס בישראל מאופיין ברמת תחרותיות גבוהה עם שלוש שחקניות בינלאומיות מרכזיות, המחויבות לשירות אמין ומקצועי; מתוכן, DHL היא היחידה שפועלת בארץ ללא זכיינות עם טיסה יומית בבעלותה. מאז שנת 2012 חברת DHL אקספרס מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בישראל ומובילה את שוק היבוא והיצוא.


האתגר השיווקי
בשל אופי השירותים, עיקר הפעילות בתחום השילוח נעשית מאחורי הקלעים, ולכן רמת המודעות למותגים הפועלים בשוק אינה גבוהה.
המותג DHL חזק במיוחד באירופה ובמזרח הרחוק, בעוד שתי החברות המתחרות הפועלות בשוק הישראלי, מוכרות יותר בצפון אמריקה. מכיוון שהצרכן הישראלי חשוף יותר לעולם התוכן האמריקאי, החברות המתחרות זוכות למודעות גבוהה יותר בשוק המקומי. לפיכך, האתגר השיווקי של החברה היה לחזק את המודעות למותג DHL בקרב הקהל הישראלי.
אתגר נוסף של החברה הוא לבדל עצמה מהשחקניות האחרות בתחום התחרותי של משלוחי האקספרס.

מכבי תל אביב. חסות שמקשרת כדורסל ושילוח
מכבי תל אביב. חסות שמקשרת כדורסל ושילוח


Focus 2015
בשנת 2010 סבלה חברת DHL העולמית מהפסדים כבדים. באותה שנה מונה לחברה מנכ“ל בשם קן אלן, שבחר להטמיע בחברה אסטרטגיה בשם Focus 2015. האסטרטגיה כללה ארבעה נדבכים: העלאת המוטיבציה בקרב העובדים, מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר בשוק, השגה של לקוחות נאמנים – ומעבר לרווחיות בשורה התחתונה ברמה הגלובלית.

הדרך להשגת היעדים שהוגדרו באסטרטגיית התפנית של DHL, הייתה, בין היתר, באמצעות תוכנית הדרכה לעובדים בשם Certified International Specialist (מומחה בינלאומי מוסמך). במסגרת תוכנית זו, 100 אלף מעובדי החברה ברחבי העולם השתתפו במערך הדרכה זהה שתורגם ל-42 שפות. מערך ההדרכה שנבנה לצורך המהלך נועד להחדיר בקרב העובדים מוטיבציה גבוהה ולגרום להם להיות ממוקדים ומקצועיים יותר.
שנתיים מיום השקת התוכנית, עברה החברה למצב של איזון – וארבע שנים לאחר תחילת המהלך היא כבר רשמה רווח של מיליארד יורו בשנה.


מקצועיות כערך מבדל
בישראל, לקחה DHL את נושא ההדרכות לעובדים שלב אחד קדימה, במטרה לבדל עצמה מהמתחרות. במסגרת המהלך המקומי, שהושק לפני כשנתיים, החלה החברה “לייצא“ את מערך הידע שלה גם אל לקוחות החברה, ולכן השיקה החברה כמה מהלכים:
ימי עיון – פעילויות העשרה המיועדות לעובדים השותפים לשרשרת האספקה והלוגיסטיקה בחברות שונות. במסגרת ימי העיון מקבלים המשתתפים הסבר מפורט על כל תהליך היבוא ונחשפים אליו מקרוב באופן חווייתי.

מסלול לימודים ללקוחות יבוא – קורס מקצועי בן שישה מפגשים, הפונה ללקוחות החברה העוסקים ביבוא. הקורס מקנה ידע מתקדם על תהליכי המכס, ובוגריו מעידים כי הידע שניתן להם חסך כסף וזמן רב לחברה בה הם עובדים.
קורס פקידי רישוי – קורס מקצועי שנועד לפקידי רישוי (“סוכני מכס מוסמכים“).

פורום יבוא – החברה מתחזקת פורום מקוון העוסק בנושאי יבוא, במסגרתו יכולים לקוחות DHL להציג שאלות ולקבל תשובות מקצועיות ממומחי החברה.
מדריך היבוא האישי – חוברת אלקטרונית שהופקה על ידי DHL במטרה לספק לצרכנים הרוכשים סחורות ומוצרים בחו“ל את כל הידע הנדרש בתחום המכס.
פעולה מול הרשויות – DHL משמשת בפועל כגורם המקשר בין הצרכנים שרוכשים סחורות בחו“ל לבין רשויות המדינה. נציגי החברה משתתפים בכל הפורומים הרלוונטיים בתחום, ומתקשרים לנציגי הרשויות את מגוון הבעיות שבהן נתקלים צרכנים המייבאים סחורות ומוצרים לישראל, יחד עם העלאת פתרונות 
מומלצים.

השת
השת


פעילות בתחום המסחר המקוון
עם העלייה בהיקף הנפח של המסחר המקוון שבמסגרתו ישראלים מבצעים רכישות באתרים בינלאומיים כגון eBay ואמאזון, יותר ויותר צרכנים מקומיים נחשפים למותג DHL.
בשנים האחרונות צמח שוק זה בישראל ב-30%, וב-DHL חיפשו פתרונות שיאפשרו ללקוחות אלה לקבל את השירות הטוב ביותר – תוך מתן מענה אופטימלי לנושא זמני החלוקה.

הפתרון שנמצא בחברה מתבסס על שיתוף פעולה 
עם חנויות הנוחות מנטה, הממוקמות בתחנות התדלוק של חברת דלק. לקוחות שאינם נמצאים בביתם בשעות שבהן מתבצעת חלוקת המשלוחים, יכולים לקבל את המשלוח במקום העבודה שלהם או בחנות מנטה הקרובה.
שיתוף הפעולה עם רשת מנטה זוכה להיענות גבוהה, וכיום משתמשים בו לא רק עבור לקוחות פרטיים, אלא גם עבור לקוחות עסקיים קטנים. נכון להיום מתפעלת DHL בישראל 50 נקודות חלוקה.


אסטרטגיית חסויות לוגיסטיות
בשנים האחרונות, אסטרטגיית השיווק של DHL מתמקדת במתן חסויות לוגיסטיות למגוון רחב של חברות וגופים בינלאומיים מתחומי הספורט והבידור.
בין היתר נותנת החברה חסות לשבוע האופנה הבינלאומי שנערך בערים מרכזיות מסביב לעולם, לקבוצות הכדורגל של באיירן מינכן ומנצ‘סטר יונייטד, לסדרת המירוצים העולמית של פורמולה 1 ולסיבוב ההופעות הבינלאומי של להקת הקרקס “סירק דו סוליי“. במסגרת חסויות אלה, מתפעלת DHL את כלל מערך השינוע והלוגיסטיקה של אירועים אלה ברחבי העולם.
בישראל, לקחה DHL חסות על קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, שמשדרת גם היא ערכים של בינלאומיות, מחויבות אישית ומצוינות.

 DHL. צרכנים מחייכים ב-200 מדינות בעולם
DHL. צרכנים מחייכים ב-200 מדינות בעולם



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 DHL
  • השם DHL נגזר מראשי התיבות של שלושת מייסדי החברה: Adrian Dalsey, Larry Hillblom ו-Robert Lynn.
  • DHL פועלת ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות מתוך 228 הקיימות כיום בעולם.
  • 90% מהשיחות שמתקבלות במוקד השירות של החברה בכל העולם נענות בתוך 10 שניות.
  • צי מטוסי המטען של DHL כולל יותר מ-250 מטוסים.
  • תוכנית ההדרכה הגלובלית של DHL, המועמדת לפרס גינס, מועברת בצורה זהה בכל מדינות העולם. יותר מ-100 אלף עובדים עברו את המודולים השונים בתוכנית ב-42 שפות שונות.

אבני דרך בחייו של DHL:
1969 - חברת DHL מוקמת בקליפורניה והיא הראשונה לספק שירותי בלדרות.
1986 - DHL מתחילה לפעול בשוק הישראלי.
2004 - DHL מפעילה את קו טיסות המטען לישראל.
2010 - החברה משיקה את אסטרטגיית המפנה העסקי Focus 2015.
2013 - DHL משיקה מערך הדרכות מקצועיות בשוק הישראלי.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים