דומינו'ס פיצה באו לעשות שמח


לאחר שהעבירה קרוב ל-60% 
מסך הזמנות הפיצה לדיגיטל באמצעות ממשק משתמש חווייתי, השיקה השנה דומינו‘ס שירות של One Click Pizza 
ואת סדרת הפיצות המוגזמות


פורסם: 15.11.2015 18:00




רשת משלוחי הפיצה הבינלאומית, דומינו‘ס פיצה, הוקמה בארצות הברית בשנת 1960 על ידי האחים תום וג‘יימס מונהאן בהשקעה של 500 דולר בלבד. לאחר שנה מכר ג‘יימס את חלקו בעסק לאחיו בתמורה לרכב מסוג חיפושית (אשר עד היום ניצבת במוזיאון דומינו‘ס פיצה בארה“ב). 39 שנים מאוחר יותר, נמכרו 97% ממניות החברה תמורת מיליארד דולר לחברת ההשקעות BainCapital. כיום פועלת הרשת ב-82 מדינות, ומפעילה יותר מ-10,000 סניפים ברחבי העולם.

בישראל, דומינו‘ס פיצה פעילה 25 שנה ומונה למעלה מ-50 סניפים. מיומה הראשון, הרשת מקפידה לשמור על איכות מוצריה ומשתמשת רק בבצק טרי ה“נפתח“ במקום, רוטב עגבניות טרי ו-100% גבינת מוצרלה משובחת. דומינו‘ס היא גם הרשת היחידה בישראל, שמספקת התחייבות למשלוח עד הבית בתוך 30 דקות. הסלוגן המלווה את פעילות המותג בישראל הוא “באנו לעשות שמח“, שמוביל הפרזנטור מאור כהן.

פיצה. בישראל פועלות 1,000 פיצריות שכונתיות‫‬
פיצה. בישראל פועלות 1,000 פיצריות שכונתיות‫‬


הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות, דומינו‘ס פיצה הייתה אחראית למהפך הדיגיטלי שעבר על הקטגוריה: אם בעבר הצרכנים היו רגילים להזמין פיצה הביתה באמצעות הטלפון, הרי שכיום כ-60% מהזמנות הפיצה בדומינו‘ס מתרחשות באמצעות אפליקציה ייעודית או באתר האינטרנט.
לצד דומינו‘ס פיצה פועלת בענף עוד רשת גדולה אחת ומספר רשתות קטנות יחסית, שכל אחת מהן מפעילה מספר קטן של סניפים. בנוסף, פועלות בענף כ-1,000 פיצריות שכונתיות בבעלות פרטית.

פתרונות יצירתיים בדיגיטל
מצד אחד, דומינו‘ס מתמקדת בליבת עסקיה – הפיצות, ופועלת כל העת על מנת לשפר את איכות חומרי הגלם, את מגוון הטעמים, את השירות ואת מהירות האספקה. במקביל – ובכדי לבדל עצמה מהתחרות – הרשת פועלת על מנת לספק לצרכן חוויית קנייה שונה וייחודית.
בדומינו‘ס פיצה פועלים באופן מתמיד לשפר את חוויית ההזמנה בערוצים הדיגיטליים, תוך שילוב של טכנולוגיות וקונספטים חדשים, על מנת להפוך את ההזמנה לרגע שמח וחווייתי עוד יותר. גם השנה המשיכה דומינו‘ס להשיק חדשנות בתחום חוויית הקנייה.

מתובנות שנאספו בחברה עלה, כי עד שהצרכנים מגיעים למעמד הזמנת הפיצה, הם כבר נמצאים בשלב מתקדם של רעב, ולפיכך זקוקים לפתרון משביע, מהיר ופשוט מאוד, בשל הקושי לייצר פוקוס מחשבתי בזמן רעב. בנוסף, מניתוח הזמנות הפיצות בדומינו‘ס עלה, כי מרבית צרכני הפיצה חוזרים בכל פעם על אותה ההזמנה בדיוק.
כתוצאה מתובנות אלה, השיקה הרשת את One Click Pizza – ממשק המאפשר לצרכנים לחזור על הזמנת הפיצה ה“רגילה“ שלהם בלחיצת כפתור אחת באפליקציה.
במרכז מהלך ההשקה של One Click Pizza עמדו קמפיין טלוויזיה ודיגיטל ביחד עם פעילות קד“מ, שבמרכזה כרטיסי גירוד דיגיטליים, המזכים בפרסים מיידיים בכל הזמנה.

פיצה בקליל אחד, הזמנה מהירה ללקוחות קבועים‬
פיצה בקליל אחד, הזמנה מהירה ללקוחות קבועים‬


חדשנות מוצרית
לצד שיפור מתמשך של חוויית ההזמנה, נדבך נוסף – ולא פחות חשוב – באסטרטגיה של הרשת הוא להמשיך ולרגש את הלקוחות באמצעות חדשנות מוצרית. השנה השיקה הרשת שני מוצרים מרכזיים:
דומינו‘ס סרירצ‘ה – כחלק מהיותה רשת בינלאומית הפועלת בעשרות מדינות שונות, ברשת עוקבים באופן תמידי אחר הטרנדים העולמיים בתחום הפיצה בפרט ובתחום המזון בכלל. בחודש ינואר 2015 השיקה הרשת את פיצת דומינו‘ס סרירצ‘ה, המבוססת על הטרנדיות העולמית של רוטב הסרירצ‘ה – רוטב צ‘ילי תאילנדי חריף ששמו נגזר משמה של העיר סי-רצ‘ה שבמרכז תאילנד, שם הוא יוצר לראשונה.

הפיצה החדשה הושקה בליווי הסלוגן “פיצה חריפה וטעימה אש“, ולאחר השקה מוצלחת היא החליפה את הפיצה החריפה של הרשת.
סדרת הפיצות המוגזמות – מתובנות שנאספו בדומינו‘ס נמצא, כי הצרכן שם כיום דגש על האפשרות לקבל את המיטב עבור כספו. תובנות אלה עמדו בבסיס ההשקה של “פיצה בלי קשה“ בשנת 2014 – פיצה שהרוטב והגבינה שעליה מגיעים עד לשוליה כך שמתקבלת “מקסימום פיצה“. הצלחת “פיצה בלי קשה“, והתובנה שלפיה צרכני דומינו‘ס לא רק רוצים לקבל את הפיצה שלהם עם כמות גדולה יותר של גבינה, רוטב ותוספות, אלא גם שצרכנים שאוהבים סוג מסוים של תוספת, רוצים לקבל יותר מאותה התוספת – הביאה להשקת סדרת הפיצות ה“מוגזמות“: פיצות עם יותר תוספות ויותר מגוון.

הסדרה כוללת שלוש פיצות שונות: “מוגזמת פטריות“ – פיצה שעליה פטריות שמפיניון, פטריות פורטובלו ופטריות יער; “מוגזמת פפרוני“ – פיצה עם חזה בקר, קבנוס ופפרוני; ו“מוגזמת גבינות“ – פיצה עם גבינות מוצרלה, עזים ופרמז‘ן.
במהלך הקיץ השיקה דומינו‘ס, בשיתוף פעולה עם משווקת הממתקים סידס, מהדורה מוגבלת בסדרה: “מוגזמת M&M’S“ – פיצה מתוקה הכוללת תוספות של קרם ריקוטה, שוקולד בלגי, פצפוצי שוקולד לבן ו...סוכריות M&M’S.

פיצות
פיצות


פעילויות ערך מוסף
כנדבך נוסף באסטרטגיית מתן הערך המוסף ללקוח ויצירת חוויית צריכה מהנה יותר, השיקה השנה דומינו‘ס מודל 1+1, המאפשר לצרכנים לקבל תוספת נוספת חינם, על כל תוספת משולמת בהזמנה שלהם.
בנוסף, כחלק מהרצון לספק את מוצריה ברמות מחיר שונות למגוון לקוחות ולהתמודד מול המתחרים השכונתיים, ביצעה דומינו‘ס פיצה מהלך נוסף השנה, שכלל קמפיין המעודד איסוף עצמי בסניפים. הקמפיין, שעלה לאוויר בחודשי הקיץ, הציע לצרכנים שמעדיפים לאסוף בעצמם את הפיצה, לחסוך את עלויות המשלוח ולרכוש פיצה עם תוספות במחיר של 45 שקל.

פיצה מתוקה. שיתוף פעולה עם M&M‬
פיצה מתוקה. שיתוף פעולה עם M&M‬



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על דומינו‘ס פיצה
  • קוביית הדומינו בתוך לוגו המותג מציגה שלוש נקודות – כמספר הסניפים שהיו לרשת בשנת 1960, בעת שעוצב הלוגו.
  • רשת דומינו‘ס פיצה נכנסה לישראל לראשונה ב-1990 עם פתיחת הסניף הראשון שלה בתל אביב; כיום יש לרשת למעלה מ-50 סניפים ברחבי הארץ.
  • דומינו‘ס פיצה היא הרשת היחידה בישראל המתחייבת לספק את ההזמנה לבית הלקוח בתוך 30 דקות. לשם כך היא מחזיקה בצי השליחויות הגדול בארץ, המונה יותר מ-400 כלי רכב דו-גלגליים.
  • דומינו‘ס פיצה היא רשת משלוחי הפיצה הגדולה בישראל כיום. כל פיצה שלישית שנמכרת בישראל היא פיצה של דומינו‘ס.
  • לצד אופנועי השליחים שלה, השיקה הרשת בשנת 2012 מערך שלם של “משלוחים ירוקים“, המבוצעים באופניים חשמליים ולאזורים הקרובים לסניפים.

אבני הדרך בחייו של דומינו'ס פיצה
1960 - האחים תום וג‘יימס מונהאן מקימים את דומינו‘ס פיצה ומעצבים את לוגו אבני הדומינו.
1973 - הרשת מתחייבת לספק פיצה לבית הלקוח בתוך 30 דקות מרגע ההזמנה.
1990 - דומינו‘ס פיצה פותחת סניף ראשון בישראל.
2014 - דומינו‘ס פיצה ישראל הייתה הראשונה בעולם להשיק פיצה מקמח מלא ופיצה טבעונית.
2015 - דומינו‘ס פיצה משיקה את כפתור One Click Pizza ואת סדרת הפיצות המוגזמות.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים