איזה מין שיווק


מלבד חינוך למין בטוח, נכנס בשנים האחרונות מותג אמצעי המניעה Durex גם לשוק המוצרים להגברת ההנאה והעשרת חיי המין של הצרכנים


פורסם: 15.11.2015 18:00




המותג Durex – קיצור של Durability, Reliability ו-Excellence (עמידות, אמינות ומצוינות) – נרשם בשנת 1929 על ידי חברת הגומי של לונדון. תחום הפעילות המרכזי של המותג הוא ייצור אמצעי מניעה, שנועדו לאפשר יחסי מין בטוחים.

תחת המותג Durex מיוצרים מגוון רחב של פתרונות המתאימים לקהלים שונים, כאשר תמהיל אמצעי המניעה נחלק לשלוש קטגוריות:
בסיסי – קו קונדומים שנועד להגביר את תחושת הביטחון בקרב המשתמשים ולאפשר יחסי מין נטולי דאגות.
הרגשה – קונדומים הנותנים ליחסי המין המוגנים תחושה טבעית יותר. קו המוצרים עוצב על מנת להגביר את התחושות ואת הרגישות ביחסי המין.
הנאה – קו קונדומים שנועד לצרכנים, הרוצים להעשיר את חיי המין שלהם באמצעות גירוי נוסף, כגון חיכוך מוגבר וצלעות רטט.

במהלך השנים, הרחיב המותג את מגוון המוצרים שלו באמצעות כניסה לקטגוריית ה-sexual well-being. קטגוריה זאת כוללת תכשירי ג‘ל חושניים להגברת ההנאה, ויברטורים קטנים וטבעות רוטטות.
בשנת 2010 נמכר המותג לחברת מוצרי הצריכה הבינלאומית רקיט בנקיזר (RB), המטפלת בו גם בשוק הישראלי.

המוצרים הנילווים של דורקס. כי מי לא אוהב סקס טוב
המוצרים הנילווים של דורקס. כי מי לא אוהב סקס טוב


האתגר השיווקי
האתגר הניצב בפני RB בישראל הוא מצד אחד לשמור על המעמד של Durex בתחום אמצעי המניעה נגד מחלות מין והריונות לא רצויים – ומצד שני להרחיב את המותג ולמצב אותו כמותג מתמחה, המציע לצרכנים לא רק הגנה, אלא גם הגברת ההנאה והעשרת חיי המין באמצעות מגוון מוצרים.


הפתרונות היצירתיים
בשנת 2012 הוחלט ב-RB ישראל להרחיב את המותג Durex בשוק המקומי אל מעבר לשוק הקונדומים – ולהכניס אותו לקטגוריית ה-sexual well-being. קהלי היעד שאליהם פונה החברה הם זוגות הרוצים לנסות דברים חדשים ולהעשיר את חיי המין שלהם, אך אינם מעוניינים בהכרח לבקר בחנויות לאביזרי מין.

באותה השנה, השיק המותג בישראל את קו אביזרי המין הקטנים, הכולל ויברטורים קטנים וטבעות רטט להגברת ההנאה. אם עד לאותה עת היו נמכרים אביזרים מסוג זה בחנויות לאביזרי מין בלבד, המוצרים של Durex מצאו את מקומם על המדפים ברשתות הפארם ובבתי המרקחת, וההשקה לוותה במסר: “איך אפשר ליהנות יותר מחיי המין“.

בשנת 2014 החלה Durex במהלך לקידום קו תכשירי הג‘ל החושניים שלה. תכשירי הג‘ל של Durex אמנם הושקו לראשונה בישראל שנים אחדות קודם לכן, אך עד לאותה עת, הם לא תוקשרו באופן משמעותי לצרכנים. המטרה שהציבו לעצמם אנשי השיווק של המותג הייתה לתקשר את המסר כי לא מדובר בחומר סיכה, המשמש אך ורק לצרכים פונקציונליים, אלא במוצר המגביר את ההנאה ומתאים לשימוש לכל אחת ואחד בזמן קיום יחסי מין.
השלב הראשון והמשמעותי במהלך היה לשנות את המיקום שבו מוצבים תכשירי הג‘ל על המדפים ברשתות הפארם; עד לאותה עת, התכשירים היו ממוקמים במדפים התחתונים – וכך נחשפו אליהם בעיקר צרכנים שכבר חיפשו אחריהם באופן מודע. בעקבות הקמפיין, ולאור מהלכי הפיתוח העסקי הנלווים, עברו תכשירים אלה למדפי רשתות הפארם הנמצאים בגובה העיניים של הצרכנים.

לקראת חג האהבה, ה“ולנטיינ‘ס דיי“, העלה המותג קמפיין טלוויזיה שלווה במסר: “אפשר ליהנות יותר עם הג‘לים החושניים של Durex“. בנוסף, המהלך נתמך גם בהגברת הנראות ובפרסום ממוקד בנקודות המכירה, לצד תמיכה נוספת בערוצים הדיגיטליים.
בקיץ 2015 השיק Durex סדרה של ויברטורים מקצועיים יותר, הנמכרים בחנויות לאביזרי מין.

החדשנות של דורקס. לגוון ולהעשיר את חיי המין של הישראלים
החדשנות של דורקס. לגוון ולהעשיר את חיי המין של הישראלים


חינוך הדור הצעיר
מעבר לפעילות בתחום ה-sexual well-being, ממשיכה Durex לתמוך גם בפעילות בתחום אמצעי המניעה; הפעילות בתחום זה נעשית בעיקר באמצעות חינוך הצרכנים למין בטוח ולשימוש קבוע באמצעי הגנה.
כך למשל, המותג משתף פעולה עם הוועד למלחמה באיידס – עמותה ללא מטרות רווח הפועלת להגברת המודעות למחלת האיידס, ומאפשרת בדיקות אנונימיות לזיהוי נגיף ה-HIV; במסגרת שיתוף פעולה זה מספקת Durex לעמותה אלפי קונדומים.

בנוסף לכך, המותג Durex מקיים בשיתוף העמותה הרצאות לבני נוער על איידס ועל מחלות מין.
Durex והעמותה משתפים פעולה גם ביום האיידס הבינלאומי ובמצעדי הגאווה, הנערכים בערים מרכזיות בישראל.
המותג מקיים שיתוף פעולה נוסף עם מרפאת לוינסקי – מרפאה קהילתית לאיתור ולטיפול במחלות מין – הכולל הרצאות בבתי ספר על מין בטוח ועל מחלות מין.

מטרת שיתופי הפעולה היא, בין היתר, “לקחת בעלות“ על תחום אמצעי המניעה והמין הבטוח ולהגיע אל הצרכנים הפוטנציאליים כבר בשנים הראשונות, שבהן הם מתחילים לקיים יחסי מין.

דורקס הוא כנראה המותג שנכנס (כמעט) לכל מיטה בישראל
דורקס הוא כנראה המותג שנכנס (כמעט) לכל מיטה בישראל


חדשנות מוצרית
בשנת 2014 השיק המותג Durex בישראל סדרת קונדומים חדשה ודקה במיוחד תחת השם Real Feel. הסדרה עשויה מחומרים שאינם לטקס – ונוצרה במטרה לספק למשתמשים תחושה טבעית, בדומה ליחסי מין ללא קונדום.
השקת הסדרה קודמה בקמפיין טלוויזיה, בדיגיטל, בשילוט חוצות ובקידום בנקודות המכירה.

קו אמצעי המניעה. לשלב בין הגנה להנאה
קו אמצעי המניעה. לשלב בין הגנה להנאה



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 Durex
  • שם המותג Durex הוא איחוד האותיות הראשונות במילים Durability, Reliability ו-Excellence (עמידות, אמינות ומצוינות).
  • Durex הוא מותג הקונדומים מספר אחת בעולם, לפי נתוני מכון המחקר נילסן, מרץ 2015.
  • קונדומים היו בשימוש כבר במצרים העתיקה משנת 1350 לפני הספירה.
  • במפעלי Durex מיוצרים מדי יום כ-2 מיליון קונדומים, הנמכרים ב-180 מדינות מסביב לעולם.
  • קונדום של Durex יכול להכיל כ-40 ליטר אוויר – כמות שוות ערך לכ-34 ליטר מים – לפני שהוא מתפוצץ.
  • הקונדומים של Durex עוברים לפחות חמישה מבחנים מחמירים לפני שהם נשלחים לאריזה.
  • בסקר שנערך על ידי Durex בנושא גודל איברי המין הגבריים, 50% מהמשתמשים טענו שהקונדומים לא התאימו להם. בעקבות הסקר, המותג היה הראשון לפתח קונדום מותאם צורה.

אבני דרך בחייו של Durex:
1929 - שם המותג Durex נרשם בלונדון.
1957 - Durex משיקה את הקונדום הראשון עם חומר סיכה.
1995 - Durex משיקה את הקונדום הראשון ללא לטקס.
2010 - המותג נרכש על ידי רקיט בנקיזר.
2012 - Durex נכנסת בישראל לתחום ה-sexual well-being.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים