אוצר לאומי


השנה המשיך לאומי לפעול בשתי חזיתות עיקריות: פיתוח והנגשת שירותים בנקאיים מתקדמים במובייל – וחיזוק הקשר עם העסקים הקטנים


פורסם: 15.11.2015 18:00




בשנים האחרונות, סביבת הצרכן משתנה ללא הרף, בקצבים הולכים וגוברים, והדבר מחייב ארגונים המעניקים שירות להתאים כל הזמן ללקוחותיהם את הצעות הערך ואת ערוצי השירות. בנוסף, זירת המובייל (טלפונים חכמים וטאבלטים) הופכת לסביבה הקרובה ביותר לצרכנים.
כחלק מאסטרטגיית הדיגיטל והחדשנות הטכנולוגית, שלאומי מיישם בחמש השנים האחרונות, הבנק עשה ב-2015 צעד נוסף לעבר הלקוח – ובמטרה להעניק לו חוויית שירות מתקדמת יותר, אישית ונוחה, התמקד הבנק בפיתוח ובהנגשת שירותים בנקאיים במובייל באמצעות אפליקציה אחת ויחידה, הנותנת מענה מלא וכולל ללקוחות לאומי, לניהול חשבונם.

במקביל, לאומי המשיך לפתח את זירת העסקים הקטנים והבינוניים, שהופכת בשנים האחרונות לזירה משמעותית בקטגוריית הבנקאות בישראל. הבנק, שהחליט לפעול בזירה זו כשותף אסטרטגי של לקוחותיו משלב הקמת העסק וייצובו ועד להצמחתו והצלחתו לאורך זמן, בנה עבור לקוחותיו העסקיים חבילה ייחודית של מוצרים ושירותים פיננסיים ועסקיים, לצד הנגשת מידע ותוכן פרקטי לעסקים, המעניקה ערך מוסף מעבר לשירותים הבנקאיים השוטפים.

Digital Touch. בנקאות בכף ידך
Digital Touch. בנקאות בכף ידך


פתרונות יצירתיים בזירת הדיגיטל
מרבית הלקוחות מחפשים את הדרך הפשוטה, המהירה והנוחה ביותר לצרוך שירותי בנקאות, “על הדרך“, בצורה שמשתלבת בחייהם ומתאימה את עצמה אליהם. בלאומי הבינו כי כדי לספק דרך זאת ללקוחות, יש להעניק להם את חוויית המשתמש המתקדמת, הנוחה והאינטואיטיבית ביותר, וכי האמצעים המתאימים ביותר לשם כך הם הסמארטפון והטאבלט.

כבנק הנמצא בחוד החנית של הדיגיטל בקטגוריה, לאומי היה הראשון לאמץ את הסמארטפון כפלטפורמת שירות, ולהשתמש במאפיינים הייחודיים שלו על מנת לייצר ערך, ששום מכשיר אחר לא יכול היה לייצר קודם לכן. כל זאת, על בסיס אסטרטגיה שיווקית עקבית וברורה הממוקדת בלקוח ובטובתו. לאחר תהליך פיתוח ממושך, שהתבסס על תובנות אלו ועל ניתוח הסביבה הצרכנית, הושק ב-2014 “לאומי דיגיטל TOUCH“ – מעטפת המאגדת את שירותי הבנקאות הסלולרית של לאומי דיגיטל, המעניקים חוויית משתמש שונה מהמתחרים: פשוטה, זמינה ופונקציונאלית, כזו שרואה את הצרכן במרכז ובונה סביבו את הבנקאות שהוא מצפה לה.

לאומי עד עלייך. חושבים על העסקים הקטנים
לאומי עד עלייך. חושבים על העסקים הקטנים

כך למשל, לאומי היה הבנק הראשון בישראל, ובין הראשונים בעולם, לפתח ולהשיק את הפקדת הצ‘ק בסמארטפון – שירות הממנף את התכונות הייחודיות של הסמארטפון – והוסיף לאפליקציית לאומי אפשרות לסרוק את הצ‘ק היישר לחשבון. מלבד האטרקטיביות של השירות שאומץ במהרה על ידי לקוחות הבנק, זכה המהלך בפרס החדשנות הבינלאומי של “מוצר השנה – בחירת הצרכנים“ ובתואר “ההשקה המנצחת“.
השקה נוספת הממנפת את תכונות הסמארטפון הייתה השקת “יתרה ברגע“: שירות בלעדי ללאומי, לבירור יתרת העו“ש בקלות ובנוחות. כל שעל הלקוח לעשות הוא Swipe באפליקציה, והיתרה מופיעה על הצג: ללא צורך בהקלדת סיסמה, וללא צורך בקוד או בהזדהות אחרת.
ברבעון האחרון של 2014 השיק לאומי את “מזומן בסלולר“, שירות המאפשר למשוך כסף מכספומטים של לאומי ללא צורך בכרטיס.
כלל השירותים פותחו בצורה שתעניק ללקוחות חוויית שימוש נוחה, פשוטה וקלה - אך גם מאובטחת.

בשנה החולפת השיק לאומי גרסה משודרגת לאפליקציית המובייל, המרחיבה עוד יותר את מגוון הפעולות הניתנות לביצוע באמצעות הסלולר. כך למשל, לקוחות לאומי יכולים להיכנס לחשבונם מכל מכשיר נייד, על ידי ציור תבנית במסך – במקום הקשת סיסמה. האפליקציה כוללת, בין היתר, את החידושים הבאים: בחירת תמונת פרופיל; תמונת מצב מלאה של החשבון על גבי מסך אחד; שירות “יתרה ברגע“ המאפשר, בנוסף לצפייה ביתרת העו“ש, גם צפייה בחיובים בכרטיסי האשראי באמצעות החלקת האצבע על גבי מסך הכניסה ללא צורך בהזנת פרטי הגישה לחשבון; שירות “העברה לאיש קשר“; איתור סניפי הבנק והכספומטים של לאומי על בסיס GPS – ואפשרות לניווט לסניף באמצעות אפליקציית Waze; מעבר ישיר לאפליקציית “הארנק הדיגיטלי“ של לאומי קארד וכן לאפליקציית “לאומי טרייד“ לביצוע פעולות בשוק ההון – ללא צורך בהזנת פרטים מזהים.
במקביל, השיק השנה לאומי שירות חדש תחת השם “צלם ושלם“. השירות מאפשר ללקוחות הבנק לשלם מגוון חשבונות באמצעות הסמארטפון, על ידי צילום שובר התשלום בלבד – וללא צורך בהקלדת פרטי השובר. השירות תומך בשוברי עירייה כגון ארנונה, מים וחנייה, וכן בתשלומים עבור חברת החשמל ובזק.

בנוסף, עבור לקוחות שמבצעים את מרבית הפעולות הבנקאיות שלהם בערוצים הישירים, מפעיל לאומי חשבון מיוחד בשם Leumi Total Digital. החשבון, שהינו פטור מעמלות עו“ש, מספק פתרונות ללקוחות הממעטים להיעזר בסניפים הפיזיים.

לאומי מעביר את הבנקאות לסלולר
לאומי מעביר את הבנקאות לסלולר


פתרונות יצירתיים לעסקים
מעטפת השירותים של לאומי עסקים כוללת הצעות פיננסיות אטרקטיביות של אשראי ומימון לעסקים, ומוקד מקצועי הזמין בשעות מורחבות, שנועדו לאפשר לעסקים להתמודד עם המציאות הכלכלית המאתגרת וגם לצמוח:
קרן לאומי לעסקים – קרן המעניקה לבעלי עסקים קטנים הלוואה של עד מיליון שקל בתנאים מועדפים; הלוואה בקליק – הלוואות אוטומטיות בסכום של עד 200 אלף שקל, ללא ביטחונות וללא כל צורך להגיע לסניף; הלוואות לעסק עד 500 אלף שקל ללא ביטחונות – וכן לאומי קארד BUSINESS, כרטיס אשראי ייעודי לעסקים קטנים.

בנוסף, הקים לאומי ב-2014 – בשיתוף בית הספר למנהלים של האוניברסיטה הפתוחה – את בית הספר לניהול עסקים. במסגרת בית הספר זוכים בעלי עסקים קטנים בקורס בן חמישה מפגשים, המאפשר להם לרכוש כלים מעשיים שיסייעו לעסק שלהם לצמוח ולהתפתח. כמו כן, הושק ערוץ לאומי ב-YouTube, המציע סדרת הרצאות של מומחים מקבוצת לאומי ומחוצה לה, המנגישה ידע חשוב בנושאים הרלוונטיים לעסקים קטנים.
לאומי עד אליך – בשנה החולפת, במטרה לספק מענה פרסונלי ממוקד לבעלי עסקים קטנים, השיק לאומי מהלך רוחבי תחת השם “לאומי עד אליך“. במסגרת המהלך, מנהלי הסניפים העסקיים של לאומי נפגשים עם אלפי בעלי עסקים קטנים בכל הארץ, בבית העסק שלהם – ובוחנים כיצד ניתן לספק להם מענה בנקאי טוב יותר, התפור במדויק לצרכים שלהם.

בכל יום חמישי בשבוע יוצאים עשרות מנהלים בסניפים העסקיים של לאומי לפגישות שנקבעו מראש עם בעלי עסקים קטנים. לפני הפגישה, לומדים אנשי הבנק את העסק ואת ההתנהלות הפיננסית שלו. במהלך הפגישה, משתמשים המנהלים של הבנק באפליקציית מובייל ייעודית שפותחה בבנק, על מנת לתפור ללקוח חבילת שירותים ומוצרים פרסונלית שתתאים בדיוק לצרכיו.
המהלך נתמך בקמפיין פרסומי בטלוויזיה ובדיגיטל, ואלפים רבים של בעלי עסקים פנו לבנק במטרה לתאם את ביקור המנהלים ולעבור את התהליך.

ובעתיד...
כחלק מהמגמה שבמסגרתה צרכנים רבים עוברים לביצוע חלק משמעותי מהפעילות הבנקאית שלהם בערוצים הישירים, מתעתד בנק לאומי להשיק בשנת 2016 בנק אינטרנטי.

צלם ושלם. הדור הבא של ההפקדות
צלם ושלם. הדור הבא של ההפקדות



לסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 לאומי
  • שירות הפקדת הצ‘קים באמצעות הסלולר של לאומי, צ‘ק בסלולר, זכה בפרס החדשנות הבינלאומי של “מוצר השנה – בחירת הצרכנים“ בקטגוריית שירותים בנקאיים, ובפרס “ההשקה המנצחת“ של איגוד השיווק הישראלי.
  • כ-30% מלקוחות לאומי המשתמשים באפליקציית המובייל, מגדירים אותה כערוץ המרכזי בקשר שלהם מול הבנק.
  • לאומי זכה במקום הראשון בתחרות ה-Effie לאפקטיביות הפרסום בקטגוריית הפיננסים, על מהלך “זירת העסקים של לאומי“.
  • המגזין The Banker מקבוצת הפייננשל טיימס הכתיר את לאומי כ“בנק השנה בישראל“ (דצמבר 2014).
  • המגזין הכלכלי Global Finance בחר בלאומי, בפעם הרביעית ברציפות, כבנק הטוב ביותר בישראל בתחום המסחר במט“ח (מרץ 2015).
  • המגזין הכלכלי Global Finance בחר בלאומי כבנק הדיגיטלי הטוב ביותר בישראל ללקוחות עסקיים (יולי 2015).

אבני דרך בחייו של לאומי:
1902 - חברת “אנגליה פלשתינה“ נרשמת בלונדון, וסניף ראשון של הבנק נפתח בירושלים.
1906 - נפתח סניף של הבנק בלבנון.
1923 - סניף ראשון נפתח בתל אביב.
1971 - בנק לאומי משיק לראשונה בישראל מכשיר טֶלֶר אוטומטי – הכספומט.
2001 - לאומי מגבש זהות תאגידית חדשה ומשיק לוגו חדש.
2009 - לאומי משיק את אסטרטגיית “לאומי דיגיטל“.
2013 - לאומי משיק, לראשונה בישראל, שירות הפקדת צ‘קים בסלולר ואת “זירת העסקים“.
2014 - השקת לאומי דיגיטל טאצ‘ – מעטפת השירותים הדיגיטלית 
של לאומי.
2015 - השקת מהלך לעסקים קטנים “לאומי עד אליך“.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים