תמיד לפנק, לפנק, לפנק


לאחר שביססה את מעמדה בעולם התשלומים הדיגיטליים, השיקה השנה לאומי קארד את My Moments – שירות פינוקים פרסונלי, המזכיר ללקוחות אירועים חשובים בחייהם ומציע להם הטבות מותאמות אישית


פורסם: 15.11.2015 18:00




בתחילת שנת 2000 הוקמה חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, המציעה מגוון שירותים פיננסיים, לרבות הנפקת כרטיסי אשראי, שירותי סליקה, הלוואות, פתרונות אשראי ואפשרויות תשלום גמישות. ללאומי קארד כשני מיליון כרטיסים פעילים, והיא משרתת למעלה מ-40 אלף בתי עסק.
בשנים האחרונות מיצבה עצמה לאומי קארד סביב אסטרטגיית ההטבות והפינוקים, כאשר הסלוגן שלה, “לפנק-לפנק-לפנק“, הפך למטבע לשון שגור בישראל.

בשנת 2013, לאומי קארד זיהתה בהתפתחות תחום התשלומים הדיגיטליים הזדמנות גדולה, שכן מדובר בזירה ההולכת וצומחת בארץ ובעולם – ומהווה פלטפורמה שבאמצעותה ניתן לספק ללקוחות מוצרים ופתרונות חדשניים, שיהפכו את חייהם לקלים ומהנים יותר.
לאומי קארד הגדירה לעצמה כמטרה לבסס את מעמדה כמובילת שוק התשלומים הדיגיטליים בישראל, תוך חינוך הצרכנים לאימוץ הטכנולוגיות החדשות ומעבר לביצוע תשלומים וניהול החשבון מהטלפון הנייד.
באותה השנה, השיקה לאומי קארד את הארנק הדיגיטלי שלה, המציע לצד אפשרויות התשלום החדשניות גם מגוון הטבות בלעדיות ופינוקים שונים, הזמינים 
ללקוחות בלחיצת כפתור.

הארנק הדיגיטלי מאפשר למחזיק הכרטיס שליטה מלאה על ניהול החשבון שלו, יכולת לממש בקלות הטבות ופינוקים במאות בתי עסק שונים, לבדוק את מצב החשבון שלו, להגדיל את מסגרת האשראי, לנהל את הפינוקים, לבטל הוראת קבע, לשלם על מוניות ועל חנייה בחניונים, להעביר כסף ללקוחות אחרים המחזיקים גם הם באפליקציה ועוד.
המהלך זכה באופן מיידי להצלחה: המותג הגדיל באופן משמעותי את היקף מימושי ההטבות והצליח לייצר ערוץ שירותי חדש, נוח וקל לשימוש, שדרכו מקבלים הלקוחות שירות, מחפשים ומממשים פינוקים והטבות, ומבצעים תשלומים באופן דיגיטלי.
מחקרים שערכה החברה מצאו, כי בעקבות המהלך הצליחה לאומי קארד לחזק את מעמדה הן בקרב לקוחות המותג והן בקרב לקוחות של מותגים אחרים בתחום כרטיסי האשראי, ולבסס את מיצובה בקרב הצרכנים כמותג חדשני ומוביל שוק בתחום התשלומים הדיגיטליים. על השקת הארנק הדיגיטלי זכתה לאומי קארד בפרס החדשנות הבינלאומי של מוצר השנה.

בכל המהלכים התקשורתיים הנוגעים בקידום הארנק הדיגיטלי והחיבור שלו לעולם החדשנות, עושה לאומי קארד שימוש בשפה המוכרת והאהודה של המותג, שמובילים הפרזנטורים המזוהים עם לאומי קארד – השחקנים קרן מור ויובל סגל – באמצעות ההומור הייחודי לקמפיין ותוך שימוש ב-catch phrase “לפנק-לפנק-לפנק“ (עוד על אסטרטגיית הארנק הדיגיטלי של לאומי קארד ניתן לקרוא במהדורת 2014 של ספר ה-Superbrands של ישראל).

My Moments. פינוקים בהתאמה אישית
My Moments. פינוקים בהתאמה אישית


הסביבה התחרותית
במשך כ-25 שנה התנהל שוק כרטיסי האשראי בישראל כדואופול, הנשלט על ידי שתי חברות: ישראכרט – מובילת הקטגוריה, וחברת האשראי CAL (לשעבר: כ.א.ל). שתי החברות ששלטו בשוק החזיקו מספר מותגים חזקים בתחום האשראי: מסטרקארד, אמריקן אקספרס, ויזה ודיינרס.
בשנים האחרונות, הסביבה התחרותית בשוק כרטיסי האשראי הפכה למורכבת יותר, כאשר התפתחותן של טכנולוגיות תשלום דיגיטליות הכניסה לשוק שחקנים חדשים, שהפכו אותו לתחרותי עוד יותר.


האתגר השיווקי
מחקר שוק של לאומי קארד העלה, כי לאור לוחות הזמנים העמוסים של מחזיקי הכרטיס, יותר מ-20% מהם נוטים לשכוח אירועים משפחתיים חשובים. עוד העלה המחקר כי 77% ממחזיקי הכרטיס מתקשים בבחירת מתנה מתאימה לאירועים אלה.
לאור ממצאים אלה, האתגר שלקחה על עצמה לאומי קארד בשנה החולפת – לצד המשך ביסוס אסטרטגיית הארנק הדיגיטלי – היה למצוא פתרון יצירתי שייתן מענה לאותם לקוחות עמוסים, השוכחים אירועים משפחתיים או מתקשים בבחירות מתנות, באופן העולה בקנה אחד עם “אסטרטגיית הפינוקים“ ארוכת הטווח של החברה.


הפתרונות היצירתיים
כדי להתמודד עם האתגר שלקחה על עצמה – ובמטרה לגוון את תוכנית ההטבות והפינוקים שהיא מציעה, כך שהיא תותאם באופן מיטבי לצרכי הלקוחות וללוחות הזמנים שלהם – השיקה השנה לאומי קארד שירות הטבות פרסונלי חדש באתר החברה תחת השם 
My Moments.
מדובר בשירות הטבות מותאם אישית, המזכיר למחזיקי הכרטיס אירועים חשובים בחייהם או בחיי הסובבים אותם – ומתאים עבורם הטבה מפנקת לכל מאורע. השירות החדש נועד להעצים את חוויית השימוש בכרטיס ולספק ללקוחות דרך נוספת ליהנות ממגוון הפינוקים המוצעים על ידי החברה.
לקוחות הבוחרים להירשם לשירות החדש, מתבקשים בשלב ראשון להזין – באמצעות ממשק משתמש פשוט ונוח – עד ארבעה אירועים חשובים בחייהם, כמו למשל 
ימי הולדת של בני משפחה, ימי נישואים או אירועים אחרים, שהיו רוצים לקבל לקראתם תזכורת המלווה בהטבה.

לאחר ההרשמה, השירות החדש דואג לשלוח ללקוחות תזכורות על האירועים המתקרבים, כשלצדם הטבה אישית, המותאמת גם לסוג האירוע וגם לאדם החוגג. כך למשל, לקראת יום נישואים קרב, יכול מחזיק הכרטיס לקבל הנחה של 25% על זר פרחים או על שוקולד; לקראת יום הולדת של הבן או הבת הוא עשוי לקבל שובר של 50 שקל לקניות ברשתות אופנה לילדים – ועבור יום הולדת מתקרב של אחד מהוריו, הוא יכול לקבל הנחה משמעותית על ספא או על חופשה בבית מלון.
כבר היום ניתן למצוא בין בתי העסק המשתתפים בשירות את רשת מלונות ישרוטל, הבורסה ליהלומים, רשת קסטרו, לופה, מגנוליה, אקססורייז ואחרים.

השקת השירות החדש תוקשרה במגוון ערוצים, החל מפרסום בטלוויזיה ובערוצים הדיגיטליים, דרך הדיוורים הישירים למחזיקי הכרטיס ועד להפניה מהארנק 
הדיגיטלי.




דברים שלא ידעת על
 לאומי קארד
  • “לפנק-לפנק-לפנק“ של לאומי קארד הפך למטבע לשון שגור.
  • לאומי קארד משרתת מעל לשני מיליון לקוחות.
  • לאומי קארד מנפיקה כרטיסי אשראי של שני מותגים בינלאומיים: ויזה ומסטרקארד, מעניקה עולם פתרונות אשראי לעסקים, וסולקת את מותגי ויזה, מסטרקארד וישראכרט.
  • לעמוד הפייסבוק של לאומי קארד יש כ-210 אלף חברים.

אבני דרך בחייו של לאומי קארד:
2000 - לאומי קארד הוקמה.
2001 - החברה מציעה את הכרטיס ללקוחות כל הבנקים.
2003 - מושק לוגו לאומי קארד.
2005 - קרן מור ויובל סגל הופכים להיות הפרזנטורים של המותג.
2008 - לאומי קארד משיקה את אסטרטגיית ה“פינוקים“.
2012 - לאומי קארד מחליפה את שיטת הנקודות בתוכנית הנאמנות של הטבות 1
2013 - לאומי קארד משיקה את הארנק הדיגיטלי.
2015 - השקת שירות ההטבות הפרסונלי My Moments.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים