קפיצה שיווקית קטנה לחו"ל


הסוד של סופר-פארם טמון בשילוב בין חוויית קנייה ייחודית לבין מדיניות מבצעים אטרקטיבית. בשנה החולפת המשיכה סופר-פארם להשקיע בפיתוח מותג Life ובנכסים הדיגיטליים שלה, בהם אפליקציית הסלולר של הרשת, שזכתה ליותר מ-1.6 מיליון הורדות


פורסם: 15.11.2015 18:00




רשת סופר-פארם נוסדה בשנת 1978 על ידי משפחת קופלר, והיא מפעילה כיום מעל ל-215 סניפים בכל רחבי ישראל. הרשת פועלת בשיטת ניהול ייחודית – כל סניף מצוי בבעלותו ובניהולו של זכיין עצמאי הנקרא “עמית“.
בתחילת שנות ה-2000 יצאה סופר-פארם אל מחוץ לישראל, מתוך ההבנה שהקונספט הקמעונאי של הרשת מתאים לצרכים של לקוחות במדינות שונות בעולם, וכיום מפעילה הרשת כ-60 סניפים בפולין תחת שם המותג שלה. בשנה החולפת פתחה הרשת חנות ראשונה גם בבייג‘ינג, בירת סין.


האתגר השיווקי
סופר-פארם פועלת בסביבה תחרותית מורכבת, שכן בכל אחד משלושת תחומי הליבה של פעילותה – בית מרקחת, קוסמטיקה ומוצרי תינוקות וטואלטיקה – היא ניצבת מול מתחרות אחרות, הפועלות בדרכים שונות.
האתגר השיווקי של הרשת, אם כך, הוא לתת מענה משולב לתחרות בכל אחד מתחומי הליבה, במטרה ללוות את הצרכנים בכל צומת מרכזי בחייהם.

סופר-פארם. כבר מרגישים יותר טוב
סופר-פארם. כבר מרגישים יותר טוב


הפתרונות היצירתיים
כדי להתמודד עם האתגר השיווקי, משלבת סופר-פארם, מאז היווסדה, בין חוויית קנייה ומתן ערך מוסף ללקוחותיה מצד אחד – ומדיניות מבצעים אטרקטיבית, מצד שני.
חוויית הקנייה באה לידי ביטוי, בין השאר, במיקומים אסטרטגיים, בשעות פתיחה גמישות, במגוון המוצרים, בעיצוב הסניפים, באיכות השירות – וכן בשילוב בין המחלקות השונות (בית מרקחת, מחלקת תינוקות, מחלקת טואלטיקה ומחלקת קוסמטיקה).
במקביל לחוויית הקנייה בסניפים, פועלת סופר-פארם לשיפור התקשורת האישית עם לקוחותיה גם באמצעות נכסיה הדיגיטליים – אתר החברה, אפליקציית הסמארטפון, ניוזלטרים אישיים, מועדון לייף סטייל ועוד.

סופר-פארם מציגה לאורך השנים שפה פרסומית מאופיינת, המייחדת אותה, ומשלבת בין פרסום תדמיתי לבין הצעות מכר.
שירות כגורם מבדל – יותר מכל, סופר-פארם הביאה לישראל תפיסת שירות חדשה, המשלבת בין הידע המקצועי של הרוקחים ויועצות היופי לבין חוויית הקנייה של הצרכנים. סופר-פארם משקיעה משאבים רבים בהדרכה וברתימת העובדים למתן שירות איכותי, מתוך תפיסה שמדובר באחד הגורמים המבדלים אותה מהמתחרים – והקשים ביותר לחיקוי.
בנוסף, משקיעה הרשת בפיתוחים טכנולוגיים שיעצימו את חוויית הקנייה וישפרו את השירות בסניף ומחוצה לו. כך למשל, הרשת מציעה ללקוחותיה להימנע מהתור בבית המרקחת באמצעות Click Pharm – שירות המאפשר ללקוחות להזמין תור לבית המרקחת באתר האינטרנט של הרשת באמצעות הקלדה של המרשם.

סופר-פארם בסמאטרפון – אפליקציית המובייל של סופר-פארם, שרשמה כבר יותר מ-1.6 מיליון הורדות למכשירי האייפון והאנדרואיד, מאפשרת לצרכנים – לצד מימוש קופונים – להכין רשימת קניות, שאותה ניתן לשמור או לשתף עם אחרים, לאתר סניפים ולהתעדכן במבצעים. כיום האפליקציה היא הכלי העיקרי במימוש קופונים בסופר-פארם.


המותגים הפרטיים
סופר-פארם הייתה הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שהשיקה מותג פרטי כבר בשנת 1994, במטרה להציע ללקוחותיה מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים – וכן במטרה לבדל את עצמה. כיום מציעה סופר-פארם בסניפיה שני מותגים פרטיים:

Life – פועל בתחומי הבריאות, היופי והתינוקות, תוך מתן דגש על חדשנות מוצרית לצד הצעת ערך אטרקטיבית. תחת המותג מוצעים כ-3,000 מוצרים במגוון קטגוריות: תינוקות, טבע, תרופות ללא מרשם, גלולות למניעת הריון, טואלטיקה, מזון בריאות, טיפוח ואיפור.

ב-2014 השיקה הרשת את חיתולי Life Baby’s – חיתול באיכות פרימיום במחירים נמוכים יותר מאלה של המותגים הגדולים המתחרים בקטגוריה. ההשקה הובילה להוזלת מחירים בכלל קטגוריית החיתולים בישראל. כל מוצרי התינוקות כונסו תחת Life Baby’s ובשנה החולפת הושקו מעל 20 מוצרים בקטגוריה זו.

SUNDAY – מותג פרטי הפועל בתחומי טיפוח הבית והניקיון, וכולל עשרות מוצרים – ובהם אבקות ומרככי כביסה, סבוני כלים ונייר טואלט – המתומחרים נמוך יותר מהמותגים המובילים בשוק.

היתרון השיווקי: מיקומים אסטרטגיים ושעות פתיחה נוחות
היתרון השיווקי: מיקומים אסטרטגיים ושעות פתיחה נוחות


הרחבת תחום האופטיקה
סופר-פארם ממשיכה לבסס את פעילותה בתחום האופטיקה, והיא מפעילה שני קונספטים: סופר-פארם אופטיק - 33 חנויות, המעסיקות אופטומטריסטים מורשים בלבד המבצעים בדיקות ראייה - וכמאה סניפים נוספים בהם מוצעים שירותי שכפול משקפיים, המתבצעים באמצעות עמדות “לנסומטר“ – מכשיר חדשני, המאפשר שכפול משקפי ראייה ללא צורך בבדיקת ראייה. בנוסף, בכלל חנויות הרשת מוצע מגוון רחב של משקפי שמש ממיטב המותגים, לצד עדשות מגע.
כיום, סופר-פארם היא הרשת השלישית בגודלה בישראל בתחום האופטיקה, וכניסתה לתחום גרמה למהפכה של ממש בשוק. המהפכה מתבטאת בירידה ממוצעת של 50% במחירי עדשות המגע ומשקפי המולטיפוקל, וירידה של 30% במחירים של משקפי הראייה ומשקפי השמש.


ניהול מועדוני לקוחות
סופר-פארם מנהלת כיום שני מועדוני לקוחות:
LifeStyle – מועדון הלקוחות של סופר-פארם בשיתוף ישראכרט הוא כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, המעניק לחברי המועדון הטבות לרכישה בסופר-פארם – וכן ברשתות נוספות הפעילות בתחומי הלייף סטייל. המועדון מונה יותר מחצי מיליון לקוחות, כשבין נותנות ההטבות הקבועות לחבריו נמצאות דלק, מנטה, איסתא, מקדונלד‘ס, קרביץ, גו אקטיב, אייס, אוטו דיפו, וואלה שופס ואלקטרה בר.

בסוף 2013 הושק כרטיס לייף סטייל אמריקן אקספרס – שבאמצעותו נהנים מחזיקי הכרטיס ממגוון ההטבות של מועדון לייף סטייל וכן של אמריקן אקספרס.

סופר-פארם YNG – קהילה דיגיטלית של בנות בגילאי 16 עד 18 שהוקמה בשנה שעברה ומנוהלת בשיתוף בנות הנוער עצמן. קהילת YNG, שחברות בה כיום יותר מ-50 אלף נערות, מציעה לחברותיה תכנים רלוונטיים לצד קופונים והנחות ממוקדות.


פעילויות בתחום הביטוח והספורט
Life Direct – סופר-פארם ממשיכה בשיתוף פעולה עם חברת “ביטוח ישיר“ לשיווק מוצרי ביטוח ללקוחות הרשת וללקוחות מועדון לייף סטייל. מוצרי הביטוח משווקים תחת המותג המשותף Life Direct, שכולל קשת רחבה של ביטוחים, כדוגמת ביטוח רכב ודירה, ביטוחי בריאות, ביטוח תאונות אישיות וביטוח נסיעות לחו“ל.

מחלקת ספורט – לאור התרחבות טרנד הספורט החובבני בקרב ישראלים, השיקה הרשת מחלקות ספורט. במחלקות אלה ניתן למצוא מגוון עזרים ומוצרים נלווים לספורטאים, ובהם ויטמינים ותוספי תזונה ייעודיים, ג‘לים וחטיפי בריאות, משקאות איזוטוניים ואביזרים משלימים.


תרומה לקהילה
סופר-פארם שומרת על קשר קבוע עם הקהילה ויוזמת פעילויות מגוונות בבתי חולים, בבתי ספר ובמרכזים קהילתיים שונים. בנוסף מקיימת הרשת מדי שנה התרמות לעמותות שונות, ובהן האגודה לסוכרת נעורים (שבעל השליטה בסופר-פארם, ליאון קופלר, מכהן כנשיאהּ), עמותת חיים, המרכז להכשרת ילדי ישראל ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.



דברים שלא ידעת על
 סופר-פארם
  • סופר-פארם הוקמה בהשראת Shoppers Drug Mart – רשת דראגסטור קנדית שייסד מורי קופלר בשנת 1962.
  • בנו של מורי, ליאון, הוא בעל השליטה בסופר-פארם ישראל.
  • בסופר-פארם ישראל מועסקים כ-7,000 עובדים.
  • לייף הוא המותג שמשיק הכי הרבה מוצרים בישראל; בכל שבוע מושק מוצר חדש.
  • המותג Life Baby’s מחזיק ב-25% ממכירות החיתולים בסופר-פארם.
  • בשנת 2015 נמכרו בסופר-פארם 350 אלף זוגות משקפיים.
  • יותר מ-1.5 מיליון צרכנים הורידו את אפליקציית המובייל של סופר-פארם, ומדי חודש משתמשים בה יותר מחצי מיליון קונים.

אבני דרך בחייו של סופר-פארם:
1978 - פתיחת הסניף הראשון של הרשת בהרצליה.
1994 - השקת המותג הפרטי Life.
2001 - פתיחת רשת סופר-פארם בפולין.
2008 - השקת רשת סופר-פארם אופטיק.
2012 - השקת המותג הפרטי SUNDAY.
2014 - השקת חיתולי Life Baby’s.
2015 - פתיחת סניף סופר-פארם בבייג‘ינג, סין.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים