המותג שנולד עם נעל ביד


בשנים האחרונות זיהתה טבע נאות כי במציאות הצרכנית העכשווית שם המשחק הוא “פרסונליזציה“ וחדשנות. לכן, הושקו השנה אפליקציה לעיצוב אישי של נעליים וקו טבע נאות Art – נעליים ייחודיות שנצבעות בעבודת יד. בנוסף, חיזקה השנה החברה את הנוכחות הדיגיטלית של המותג


פורסם: 15.11.2015 18:00




טבע נאות הוקמה בשנת 1946 בתור סנדלריה ומפעל לייצור נעליים בקיבוץ נאות מרדכי על ידי גרעין של מהגרים מצ‘כיה ומארגנטינה. מחברה מובילה בשוק ההנעלה הישראלי, נהפכה החברה בעשורים האחרונים למותג נעלי נוחות בינלאומי.
כניסת החברה לקטגוריית “נעלי הנוחות“ התרחשה ב-1986, לאחר שבחברה פותח מדרך הנוחות האנטומי, העשוי שעם ולטקס טבעי, שמתאים עצמו לכף רגלו של הנועל – ומספק תמיכה לעמוד השדרה.

מאז, מתמקדת טבע נאות בייצור נעלי נוחות בעבודת יד תוך שילוב בין שיטות ייצור מסורתיות לטכנולוגיות חדשניות.
בשנת 1989 חתמה טבע נאות על הסכם ההפצה הראשון שלה מחוץ לישראל – עם חברת Yaleet האמריקאית (ששני עשורים מאוחר יותר תרכוש את הבעלות בחברה).

בשנת 1998 מונה מיכאל אילוז למנכ“ל החברה, תפקיד שבו הוא מכהן עד היום. מיכאל אילוז שיקם את המותג, שנפגע באותה תקופה ממשבר מתמשך שעבר על ענף הנעליים בישראל.
כיום, מפעילה טבע נאות בישראל רשת של 61 חנויות תחת שם המותג. בנוסף, ניתן להשיג את מוצרי החברה בעוד כ-150 נקודות מכירה קמעונאיות בישראל וכ-6,000 נקודות מכירה ברחבי העולם.

טבע נאות.
טבע נאות.


פעילות בינלאומית
לאחר ההתבססות בארץ, החליטה הנהלת החברה להתרחב מעבר לים, והחלה להפיץ את מוצריה לעשרות יעדים – בארה“ב, בקנדה, באוסטרליה, באירופה ובאסיה.

בשנת 2010 עמד היקף היצוא של טבע נאות על כ-40 מיליון דולר, והיא זכתה בפרס “יצואן מצטיין“ של מכון היצוא הישראלי. כיום, 70% מתוצרת המפעל מיועדים לשווקים בינלאומיים, והיתרה נמכרת בישראל.
בעשור האחרון נכנס המותג לשווקים חדשים כגון יפן, קוריאה, סינגפור, רומניה – ואפילו פפואה ניו גינאה.


הסביבה התחרותית
כשטבע נאות השיקה את הרפידה האנטומית שלה בשנת 1986, היא הייתה הראשונה שפעלה בקטגוריית נעלי הנוחות בישראל – וכך יצרה לעצמה בידול משמעותי אל מול המתחרים בשוק ההנעלה. כיום, הסביבה התחרותית נעשתה צפופה יותר.

מרבית התחרות בזירת נעלי הנוחות מגיעה מיצרנים מהמזרח הרחוק, במחירים מוזלים ובאיכות ירודה; זאת בעוד שנעלי טבע נאות מיוצרים בעבודת יד, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים המיובאים מאירופה – דבר שאינו מאפשר לטבע נאות להיות שחקנית בזירת המחיר. לכן, הבינו בחברת טבע נאות שעל מנת לצמוח על המותג לספק ערך מוסף משמעותי, מעבר לנוחות ולאיכות המוצרים.

טבע נאות מכניסה פרסונאליזציה לנעלי הנוחות
טבע נאות מכניסה פרסונאליזציה לנעלי הנוחות


האתגר השיווקי
האתגר המרכזי העומד בפני המותג טבע נאות בשנים האחרונות הוא לשמור על מעמדו המוביל בשוק נעלי הנוחות בישראל, וזאת, לנוכח התחרות המתגברת מצדם של יבואנים שונים.
אתגר נוסף שעומד בפני המותג – שבשנה הבאה יחגוג 70 שנה להקמתו – הוא לשמור על עדכניות ורלוונטיות בשוק האופנה הדינאמי שמתעדכן חדשות לבקרים.


הפתרונות היצירתיים
על מנת להביא ערך מוסף ללקוחותיו, נוקט המותג באסטרטגיה של חדשנות מתמשכת. החל מחדשנות ברמת המוצר ובתהליכי הפיתוח ועד לחדשנות שיווקית.
כדי לתמוך באסטרטגיה זו, השיקה השנה החברה כמה מהלכים:
נעליים בעיצוב אישי: מתוך הבנת הצורך של הלקוחות באינדבידואליזם, וכדי לחזק את המיצוב שלה כמובילת שוק נעלי הנוחות בישראל, לבדל את עצמה מהמתחרים – ולהדגיש את יתרונותיה כחברה ישראלית המייצרת בארץ, השיקה חברת טבע נאות אפליקציה, המאפשרת לצרכנים לעצב בכלים דיגיטליים את נעל הנוחות שלהם בעצמם, וכך לקבל נעל ייחודית משלהם, המגיעה ישירות לביתם בתוך זמן קצר (שבועיים מרגע ההזמנה).
בחברה הבינו, כי כדי להתמודד עם האתגר של ייצור נעליים בעיצוב אישי – במקביל לייצור ההמוני שנמשך כל העת במפעל – נדרש פס ייצור מיוחד, וצוות ייעודי שייתן מענה מיוחד רק לערוץ זה.

קו הנעליים בעיצוב אישי מבדל את טבע נאות לעומת היבואנים, שאינם יכולים לספק פתרון דומה בשוק המקומי.
טבע נאות Art: השנה השיקה טבע נאות קו נעליים ייחודי במינו – טבע נאות Art. כל הנעליים של טבע נאות מיוצרות בעבודת יד, אך בקו החדש, גם תהליך הצביעה של העור נעשה באופן ידני, בטכנולוגיה ייחודית שפיתחה החברה ביחד עם מומחה לצביעת עורות מאיטליה.
תהליך זה מאפשר לתת לכל נעל מראה שונה וחד פעמי. קו זה נותן מענה, לצד האפליקציה לעיצוב אישי של נעליים, לצורך של הצרכנים בפרסונליזציה ואינדיבידואליזם.

הנעליים של טבע נאות. כוכבות סדרת משחקי הרעב.
הנעליים של טבע נאות. כוכבות סדרת משחקי הרעב.

חדשנות בתהליכי הפיתוח: גם תהליך בחירת הדגמים החדשים של המותג – שאותם משיקה טבע נאות פעמיים בשנה, לקראת עונות הקיץ והחורף – אינו שגרתי: בשלב הראשון, מוציאים מעצבי החברה תחת ידיהם 400 רעיונות לדגמים שונים, ובתהליך מובנה שמשלב את מחלקות השיווק, הפיתוח, העיצוב והמפיצים מארבע יבשות, נבחרת קולקציה המונה עד 250 דגמים חדשים בשנה.
בנוסף, הקימה חברת טבע נאות “בית ספר למקצועות הנעליים“, בו עוברים הכשרות כל עובדי החברה שעובדים בייצור ובפיתוח, וזאת במטרה לשמר ולנצל את הידע המסורתי והמקצועיות שנרכשו במהלך 70 שנות קיומה של החברה.

פתיחת חנות הקונספט: השנה חנך המותג לראשונה חנות קונספט ייחודית במרכז תל אביב. החנות עוצבה בהשראת חנויות אופנה במילאנו ובניו יורק, בפרויקט ששילב בוגרי מחלקת עיצוב פנים בבצלאל, כחלק מתפיסה של המותג, המקדמת הכשרת סטודנטים לתעשייה.
שיתוף פעולה אקדמי: השנה חנכו בכירים בהנהלת טבע נאות סטודנטים במגוון רחב של תחומים אקדמיים, כחלק מתפיסת הארגון של שיתופי פעולה בין האקדמיה לתעשייה. בין השאר נערכו פרויקטים של מחלקת העיצוב של טבע נאות עם שנקר ובצלאל; של מחלקת המכירות עם המכללה למינהל – ושל מחלקת השיווק עם סטודנטים למינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה. בכל הפרויקטים הללו, התנדבו מנהלי טבע נאות להכשיר את הסטודנטים לעבודה בתעשייה הישראלית בסטנדרטים של חברת אופנה בינלאומית.


חדשנות שיווקית
טבע נאות הייתה אחת המשווקות הראשונות בישראל, שאימצה את פלטפורמת המסרים המידיים WhatsApp לצרכי שיווק. בשנה החולפת השיקה החברה פעילות שיווקית ב-WhatsApp תחת המסר “המותג הכי ישראלי“. במסגרת הקמפיין, נשלחו סרטונים שצולמו במקומות המזוהים עם “ההוויה הישראלית“, כאשר בסיומו של כל סרטון הופיעה שאלה, הנוגעת לישראל ולתרבות הישראלית. בסך הכל השתתפו בקמפיין יותר מ-80 אלף בני נוער – מה שהופך אותו לקמפיין אופנה גדול ומשמעותי ביותר מסוגו, שנערך באמצעות ה-WhatsApp.

טבע נאות Art. מראה אישי ומיוחד לכל נעל
טבע נאות Art. מראה אישי ומיוחד לכל נעל



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
טבע נאות
  • כל הנעלים של המותג מיוצרות בעבודת יד, וכל תהליך הייצור מתקיים בישראל.
  • שם המותג “טבע נאות“ הוא שילוב בין המילה “טבע“ לבין שם הקיבוץ שבו מיוצרות הנעלים – נאות מרדכי.
  • עד היום מכרה טבע נאות בעולם יותר מ-40 מיליון זוגות נעליים.
  • טבע נאות הוא אחד המותגים הנמכרים ביותר בחנות של קמעונאית ההנעלה המקוונת Zappos בארה“ב.
  • דגם “סקאוט“ נבחר כנעל הרשמית של סדרת הסרטים ההוליוודיים “משחקי הרעב“ וננעל לאורך הסרטים על ידי 660 השחקנים, כולל הכוכבים ג‘ניפר לורנס וליאם המרסמית‘.

אבני דרך בחייו של טבע נאות:
1946 - הקמת מפעל טבע נאות.
1986 - המפעל מתמקד בנעלי נוחות עם רפידת הנוחות האנטומית.
1989 - המותג חותם על הסכם הפצה ראשון בארה“ב.
2002 - החברה עוברת מיתוג מחדש תחת הסלוגן “את הכי יפה כשנוח לך”.
2004 - הקמת רשת נעלי טבע נאות.
2006 - קרן שמרוק רוכשת שליטה בחברה.
2009 - טבע נאות רוכשת את נעלי דפנה.
2010 - החברה נכנסת לקטגוריית ה-Dressy Casual.
2014 - סטיב וסוזן לקס, המפיצים האמריקאיים של טבע נאות, רוכשים את מלוא הבעלות בחברה.
2015 - טבע נאות משיקה קו נעליים בעיצוב אישי וקו של טבע נאות Art – נעליים הנצבעות בצביעה ידנית.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים