פריחת הסביונים


אפריקה ישראל מגורים היא חברת ייזום נדל“ן למגורים מהגדולות והוותיקות בישראל. החברה מציגה לאורך שנים חוסן פיננסי שמתבטא במבנה הון יציב וצבר פרויקטים איכותי. החברה, שהוכתרה מספר פעמים על ידי “גלובס“ ודן אנד ברדסטריט כחברת הנדל“ן למגורים המובילה והאמינה במדינה, נהנית משיעור גבוה ביותר של לקוחות חוזרים


פורסם: 15.11.2015 18:00




אפריקה ישראל מגורים אמנם הוקמה באופן רשמי בשנת 1960, אולם ראשית דרכה שזורה בצעדיה הראשונים של החברה האם, קבוצת אפריקה ישראל, שהוקמה בשנת 1934 על ידי חבורת בעלי הון חדורי אידיאולוגיה ציונית מדרום אפריקה, שלנגד עיניהם ניצבה מטרה – ליישב את ארץ ישראל תוך בנייה בסטנדרט גבוה במיוחד. בהתאם לחזון, הם הקימו את היישוב סביון (1951), שהיה לשכונת היוקרה הישראלית הראשונה ומשמש עד היום כמקור השראה לפיתוח שכונות הסביונים, מותג הדגל של אפריקה ישראל מגורים.

מיום הקמתה, דרך רכישת השליטה בה על ידי איש העסקים לב לבייב והפיכתה לחברה ציבורית ביוני 2006, מקדמת אפריקה ישראל מגורים את תחום ייזום הנדל“ן למגורים בישראל וקובעת כל הזמן סטנדרטים חדשים לשיפור ושדרוג חוויית המגורים של לקוחותיה.
לאורך השנים, השכילה החברה לשלב ניהול מוקפד והתנהלות פיננסית איתנה עם צבר פרויקטים איכותי ורחב היקף, המתבסס על תכנון מוקפד של הדירות, הבניינים והסביבה. לאור אלה, כרבע מלקוחותיה הינם לקוחות חוזרים, נתון יוצא דופן בשוק הנדל“ן 
למגורים.

בשנים האחרונות נבחרה אפריקה ישראל מגורים, במסגרת סקרי דעת קהל שנערכו על ידי גופים שונים, כ“חברת הנדל“ן המובילה והאמינה בישראל“ וביניהם, זו השנה החמישית ברציפות, בסקר דעת קהל של העיתון הכלכלי “גלובס“ ובסקרים של קבוצת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט.


הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות, מצוקת הדיור ניצבת בלב השיח הציבורי ובראש סדר העדיפויות של מובילי הדעה ומקבלי ההחלטות במדינת ישראל. בתנאים הנוכחיים, הפכה סביבת הפעילות של שוק הנדל“ן המקומי לתחרותית מאוד, והשחקנים בגבולותיה מתמודדים תדיר עם שינויים רגולטוריים, אי יציבות ביטחונית ומחסור בכוח עבודה – לצד ביקוש גבוה לדירות חדשות והיצע קרקעות הולך ומצטמצם.

אפריקה ישראל. בונים שכונות ומתחמי מגורים בכל רחבי המדינה
אפריקה ישראל. בונים שכונות ומתחמי מגורים בכל רחבי המדינה


מודל “שכונה שהיא עיר“
אפריקה ישראל מגורים הגתה לראשונה את מודל “שכונה שהיא עיר“, מעטפת קהילתית שלמה בשכונת מגורים מבודלת קונספטואלית מסביבתה, הכוללת מספר רב של יחידות דיור בסטנדרט בנייה גבוה ושירותים כוללים מתקדמים. מודל זה, המסמל פרק חדש בתרבות הדיור בישראל ומלווה את מותג הבית של החברה, סביונים, מתחילת דרכו, נולד מתוך ההבנה כי הצרכן אינו מחפש רק דירה יפה במחיר אטרקטיבי, אלא ערך מוסף, בדמות איכות חיים וחוויית מגורים עשירה. הודות לכך, החברה נתפסה כמי שהטביעה חותם של שינוי במספר ערים באזור בקעת אונו, כשהבולטות ביניהן הן השכונות החלוצות נווה סביון באור-יהודה וקריית הסביונים ביהוד.
בנוסף, כחלק בלתי נפרד מהזהות המותגית, נטמעו במותג סביונים ערכים נוספים התואמים את התרבות הארגונית של החברה - שקיפות מלאה ואמינות אל מול קהל הרוכשים.


ניהול מושכל של המותג
אפריקה ישראל מגורים פעילה כיום תחת המותג סביונים בעשרות אתרים בארץ. במשך השנים, בהתאם לדרישות ולצרכי הלקוחות ולמגמות המגורים המתפתחות, חל שינוי בהרכב ובמפרטי הדירות ומבני המגורים. כיום, מציעה החברה מגוון רחב של אופציות לשינוי ולשדרוג מפרט הדירה, וכן משלבת במרבית הפרויקטים החדשים מתקנים דוגמת ספא, חדר כושר, מועדון ילדים ועוד ליצירת חוויית מגורים מלאה.
לצד ביסוס המותג סביונים החליטה החברה להרחיב את סל המוצרים שלה, ובהתאם למגמות בשוק, החלה באיתור נישות חדשות להשקעה ופיתוח. במסגרת האסטרטגיה העסקית של החברה, ועל מנת לתת מענה לאתגרים השיווקיים, היא פועלת כיום באמצעות שני תתי-מותגים נוספים:
סביוני העיר – המותג נולד בעקבות ההתפתחות המואצת של תחום ההתחדשות העירונית, נגזרת של הצורך הגובר בחיזוקם של בנייני מגורים בישראל מפני מפגעים בטיחותיים ורעידות אדמה – והצורך בפתרון לבעיית המחסור החמור בקרקעות לבנייה.

ההחלטה להפוך להיות גורם משמעותי ומוביל בתחום זה הביאה לכך שלפני למעלה מארבע שנים הוקמה החברה הבת אפריקה 38, המתמחה בייזום וביצוע פרויקטים בהליך של פינוי מבני מגורים, הריסתם ובנייתם מחדש, תוך ליווי הדיירים לאורך כל הליכי מימוש הפרויקט.
מרכז המכירות הראשי של סביוני העיר ברמת גן מרכז בתוכו מגוון פרויקטים המשווקים תחת המותג בתל אביב, ברמת גן ובגבעתיים.
Luxury Collection – אפריקה ישראל מגורים פעילה לאורך השנים בשוק דירות היוקרה. ואולם, לאור הביקוש ההולך וגובר בשוק זה, הן בקרב לקוחות ישראלים והן בקרב תושבי חוץ יהודים המעוניינים לרכוש דירה בישראל, החליטה החברה להעמיק את פעילותה בתחום תחת המותג Luxury Collection.

כיום, מתמקדת החברה בשיווק של שלושה פרויקטים יוקרתיים בלב ירושלים, המציעים בין היתר חדר כושר מאובזר, לובי עם עמדת קבלה מאוישת 24 שעות ביממה, מערכת בית חכם וחניון תת-קרקעי. בעתיד הקרוב, מתוכננים פרויקטים נוספים. כדי להעצים את חוויית הקנייה, חלק מהדירות לדוגמה בפרויקטים מרוהטות ברהיטים של מיטב המותגים האירופיים – רוברטו קוואלי, פנדי, ורסצ‘ה ואחרים.
דיור להשכרה ארוכת טווח – כמו כן, בשנה החולפת, נכנסה החברה לתחום הדיור להשכרה ארוכת טווח, שנולד בעקבות הצורך בדיור איכותי להשכרה בישראל ועתיד לספק מענה למצוקת הדיור.





ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 אפריקה ישראל מגורים
  • אפריקה ישראל מגורים נבחרה זו השנה החמישית ברציפות ל“חברת הנדל“ן המובילה והאמינה בישראל“ על-פי סקרי דעת קהל של קבוצת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט שפורסמו בגלובס.
  • כרבע מלקוחות החברה הינם לקוחות חוזרים, נתון יוצא דופן בשוק הנדל“ן למגורים.
  • קיימים מספר מוסדות ציבוריים ובתי ספר הנקראים על שם מותג הדגל של החברה “סביונים“, ובהם: בי“ס סביונים בקרית ים, בי“ס סביונים בנס ציונה וחטיבת הביניים קרית הסביונים ביהוד-מונסון.
  • אתר החברה החדש, שהושק בסוף 2013, זכה בפרס על הצטיינות מיוחדת בתחרות Webi Awards לשנת 2014. על האתר נכתב כי “הוא כולל מידע מקיף על פרויקטי הבנייה של החברה. המידע מוצג באופן גרפי וידידותי, לרבות נתונים בזמן אמת אודות דירות פנויות“.
  • החברה, שבימים אלה מקימה ומשווקת למעלה מ-2,000 יחידות דיור, חנכה מתחילת שנת 2015 חמישה פרויקטים חדשים וביניהם: סביוני גבעת שמואל, סביוני נוף חדרה, סביון VIEW וסביוני רמת שרת בירושלים וכן פרויקטים בתחום תמ“א 38 במותג סביוני העיר.

אבני דרך בחייו של אפריקה ישראל מגורים:
1934 - קבוצת יהודים מדרום אפריקה מקימה את אפריקה ישראל במטרה לסייע בפיתוח היישוב היהודי בארץ ישראל.
1951 - אפריקה ישראל מקימה את היישוב סביון.
1992 - הקמת נווה סביון באור יהודה וקריית הסביונים ביהוד; השקת מותג הדגל “סביונים“ והטבעת פרח הסביון כסימן המסחרי.
1996 - איש העסקים הבינלאומי לב לבייב רוכש את קבוצת אפריקה ישראל.
2006 - אפריקה ישראל מגורים הופכת לחברה ציבורית.
2011 - אפריקה ישראל מגורים מקימה את החברה הבת אפריקה 38 להתחדשות עירונית.
2015 - השקת המותגים סביוני העיר ו-Luxury Collection.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים