השיווק ממריא אל על


לאחר ההשקה המוצלחת של כרטיס ה-FLY CARD ומותג הטיסות המוזלות UP, השיקה השנה אל על טיסות ישירות לבוסטון, שידרגה את מחלקות היוקרה, שילבה במטוסיה מערכת בידור מתקדמת בטכנולוגיית סטרימינג והשיקה את Cockpit – תוכנית החדשנות בתחומי התעופה והתיירות


פורסם: 15.11.2015 18:00




חברת אל על הוקמה באופן רשמי בשנת 1949. עם זאת, כבר בספטמבר 1948 המריאה טיסת הבכורה של החברה והביאה את הנשיא הראשון של מדינת ישראל, חיים ויצמן, מז‘נבה לישראל. בשנת 2005 הושלמה הפרטת החברה, והיא הועברה לבעלות חברת כנפיים. לאורך השנים, חיזקה החברה את מעמדה כמוביל הלאומי של מדינת ישראל ושל העם היהודי. כיום היא טסה ל-34 יעדים ישירים ולעוד כ-500 יעדי המשך.
בזירת ה-Low Cost פועלת אל על בשנתיים האחרונות באמצעות המותג UP.


הסביבה התחרותית
שוק התעופה הבינלאומי, הנחשב לאחד השווקים התחרותיים בעולם, משתנה באופן תדיר על מנת להתאים עצמו לסביבה הצרכנית, הטכנולוגית והעסקית. האצת התחרות ופתיחת השמיים בישראל לחברות תעופה סדירות נוספות וחברות Low Cost, לצד סביבה גיאופוליטית ייחודית, מעמידות את אל על בפני אתגרים מורכבים ומגוונים.


האתגר השיווקי
התובנה שאליה הגיעו באל על, לנוכח השינויים בשוק התעופה העולמי והתגברות התחרות מצד חברות תעופה זרות שהחלו לפעול בישראל, היא כי חברת תעופה שרוצה לשרוד ולשגשג חייבת לחדש ולהתחדש בכל תחומי הפעילות שלה. על כן, גם בשנת 2015 האתגר השיווקי של אל על היה לשמור על הרלוונטיות שלה בעולם התעופה המשתנה והמתעדכן חדשות לבקרים, באמצעות התחדשות והשקת שירותים, המציעים ערך אמיתי ללקוחות.

FLY CARD. הכרטיס החדש שישראלים אוהבים
FLY CARD. הכרטיס החדש שישראלים אוהבים


הפתרונות היצירתיים
על מנת לעמוד באתגר השיווקי, פעלה אל על השנה בכמה חזיתות, ובהן הרחבת רשת הנתיבים שלה בצפון אמריקה עם השקת קו חדש לבוסטון, המשך ההשקעה בכרטיס FLY CARD, שידרוג מחלקות העסקים שלה, השקת תוכנית חדשנות בתחומי התעופה והתיירות ושילוב של מערכות בידור בטכנולוגיית סטרימינג במטוסיה.


הרחבת רשת הנתיבים לצפון אמריקה: השקת טיסות ישירות לבוסטון
האסטרטגיה העסקית של אל על מבוססת, בין היתר, על הרחבת קשרי התעופה בעולם ויצירת הסכמי שיתוף פעולה עם חברות תעופה גדולות – במטרה לתת מענה לצרכי הלקוחות ולהציע להם פתרונות הגעה מיטביים למגוון יעדים בעולם. כחלק מאסטרטגיה זו, שמה לה אל על למטרה להתרחב ולצמוח בקווי הטיסה שלה לצפון אמריקה, תוך יצירת מענה למגמות ולצרכים של המגזר העסקי והתיירותי ותוך טיפוח תנועת התיירות לישראל.

עד שנת 2015 הפעילה אל על שלושה קווים לצפון אמריקה: ניו יורק, טורונטו ולוס אנג‘לס. בקיץ 2015, במטרה לספק שער גישה נוסף לצפון אמריקה, השיקה אל על קו חדש לבוסטון – תוך שיתוף פעולה עם חברת התעופה האמריקאית ג‘ט בלו, המאפשר לנוסעי אל על להמשיך מבוסטון ל-80 יעדי המשך בארה“ב.
בוסטון מהווה יעד חשוב לנוסעים מישראל, הן מבחינה תיירותית והן מבחינה אקדמית ועסקית.
הקו הישיר לבוסטון פועל החל מחודש יוני 2015 במתכונת של שלוש טיסות שבועיות, כאשר המטוסים נוחתים בנמל התעופה לוגאן שבבוסטון. הטיסות לבוסטון מצטרפות לכ-35 טיסות שבועיות של אל על ליעדי צפון אמריקה – ניו יורק, לוס אנג‘לס וטורונטו. אל על היא חברת התעופה היחידה שמציעה טיסות ישירות מישראל לארבעה יעדים שונים בצפון אמריקה.
השקת הקו לוותה בקמפיין בטלוויזיה ובערוצי מדיה אחרים.

מחלקת עסקים החדשה. להירדם בישראל ולהתעורר בחו
מחלקת עסקים החדשה. להירדם בישראל ולהתעורר בחו


FLY CARD ו-FLY CARD PREMIUM
בשנה שעברה, לאחר שהגיעו באל על לתובנה כי נאמנות הלקוחות לחברה חייבת לעבור דרך הרגלי הצריכה היומיומיים שלהם, הושק כרטיס אשראי ממותג, המעניק הטבות בעולמות התעופה, האשראי והקמעונאות. הכרטיס מאפשר לצבור נקודות למועדון הנוסע המתמיד בכל קנייה שגרתית – וכך, בתוך שנה, להגיע לכרטיס טיסה ליעדים נבחרים.
כרטיס FLY CARD שהושק בשיתוף עם Diners Club, מציע יחס המרה אוטומטי משתלם במיוחד: כל הוצאה בכרטיס האשראי בסך 250 שקל מזכה את חשבון הנוסע המתמיד בנקודה אחת.

עבור לקוחות היוקרה של אל על ולקוחות עם פרופיל הוצאות גבוה, הושק בשיתוף עם Diners Club, אמריקן אקספרס ולאומי קארד, כרטיס האשראי FLY CARD PREMIUM, המציע את יחס ההמרה האוטומטי הטוב בישראל: נקודה אחת על כל הוצאה של 190 שקל. בנוסף נהנים מחזיקי הכרטיס מהטבות ייחודיות, המקצרות את הדרך למעמד היוקרה הבא.
כבר עם השקתם זכו כרטיסי האשראי להצלחה גדולה, ותוך מספר חודשים הגיעה החברה למספר החברים שנקבע כיעד לסוף השנה הראשונה לפעילות.
גובה השימושים הממוצע בכרטיסים החדשים עולה על גובה שימוש בכרטיס אשראי בנקאי סטנדרטי ב-132%, והמהלך זכה לחשיפה תקשורתית גדולה בכל כלי התקשורת הגדולים בישראל.

Cockpit. משקיעים בחדשנות בתחום התעופה
Cockpit. משקיעים בחדשנות בתחום התעופה


שידרוג חוויית הלקוח
שביעות הרצון של הלקוחות עומדת במרכז תשומת הלב העסקית של אל על. ברוח תפיסה זו, המשיכה אל על בשנה החולפת במהלך כולל של שידרוג חוויית הטיסה ללקוחותיה במחלקות השונות:
שידרוג המחלקה הראשונה –לאחר שידרוג המחלקה הראשונה בצי 747-400, אל על שידרגה השנה גם את המחלקה הראשונה בצי 777-200. במסגרת מהלך זה צומצם מספר המושבים על מנת לייצר מחלקה אינטימית יותר, וחודשו מושבי המיטה המציעים כעת – בשילוב עם מזרני הולנדיה הייחודיים – חוויית שינה איכותית יותר.

שידרוג מחלקת העסקים – אל על סיימה השנה מהלך של שידרוג חוויית הטיסה במחלקת העסקים בצי רחב הגוף. כעת, נוסעי המחלקה של אל על נהנים ממושבי מיטה מפנקים בציים 747-400, 777-200, ו- 767-300.
בנוסף, נוסעי מחלקות היוקרה נהנו השנה מבר משקאות חדש הכולל את מיטב היינות הישראלים.
מחלקת תיירים פלוס – לאור ההצלחה והביקוש למחלקת תיירים פלוס במטוסי ה-747-400 וה-767-300, השיקה אל על את המחלקה גם במטוסי ה-777. כך יכולים נוסעי אל על ליהנות ממחלקה, המאפשרת להם יותר נוחות, יותר מרווח ויותר פינוק בטיסה.


חדשנות באל על
השקת תוכנית החדשנות Cockpit – המגמות בעולם התעופה מצביעות על התגברות התחרות בענף – תחזית המחייבת את אל על לפעול בכיוונים יצירתיים. התובנה כי חדשנות בעולם התעופה נדרשת כחמצן לנשימה, הובילה את אל על להקמת פלטפורמה חדשה, שתוביל את החדשנות הן מתוך החברה החוצה והן מחוץ לחברה פנימה. לאחר עבודת שטח מעמיקה, החליטו באל על להקים את Cockpit - תוכנית החדשנות להאצה ולתמיכה בסטארט-אפים מהארץ ומהעולם בתחומי התעופה והתיירות.
חברות הזנק המצטרפות לתוכנית – לאחר שעברו תהליך מיון קפדני – זוכות לליווי צמוד מאנשי המקצוע של אל על, במטרה להפוך את הרעיון שלהן למוצר או לשירות פעילים.
מהלך זה מאפשר לאל על להיחשף לטכנולוגיות החדישות ביותר, לרעיונות פורצי דרך ולמצב עצמה כחברת תעופה חדשנית. חודשים ספורים לאחר השקת התוכנית, כבר החלו לפעול במסגרת Cockpit סטארט-אפים בתחומי התעופה והתיירות. לראשונה בתולדות אל על זכתה החברה במקום הראשון בתחרות התעופה היוקרתית בעולם APEX - ה“אוסקר“ של עולם התעופה.
השקת מערכת בידור מתקדמת בטכנולוגיית 
סטרימינג – כדי לשפר את חוויית הבידור במטוסים בהם אין מערכת בידור אישית, השיקה אל על את DreamStream: מערכת בידור המבוססת על טכנולוגיית הזרמת וידאו (סטרימינג), המאפשרת לכלל הנוסעים ליהנות ממגוון רחב של סרטים, תוכניות טלוויזיה, אלבומי מוזיקה ומשחקים לפי דרישה (VOD) על גבי הסמארטפון, הטאבלט או המחשב האישי שלהם.
השירות, שמוצע לטסים ללא תשלום, מופעל בשבעה מטוסים צרי גוף, ואל על תשלים את התקנתו במטוסים נוספים במהלך השנה הקרובה.


ובעתיד...
בחודש אוגוסט 2015, אל על הכריזה על תוכנית ההצטיידות הגדולה בתולדותיה, במסגרתה תרכוש החברה ותחכור 15 מטוסי דרימליינר רחבי גוף חדשים מדגם בואינג 787-8 ו-787-9 – מהמטוסים החדישים והמתקדמים בעולם. בנוסף למטוסים אלה, אל על קיבלה אופציה לרכישת 13 מטוסים נוספים של בואינג. המטוסים הראשונים יחלו לטוס במחצית השנייה של 2017.
מטוסים אלו יחליפו במהלך חמש השנים הקרובות את צי מטוסי ה-747-400 וצי 767, והם מיועדים לטוס ליעדים בטווח הבינוני והארוך (ניו יורק, בוסטון, טורונטו, בנגקוק, בייג‘ין, מומבאי, דרום אפריקה ועוד).

הקו החדש לבוסטון. יותר יעדים ישירים
הקו החדש לבוסטון. יותר יעדים ישירים



אבני דרך בחייו של אל על:
1948 - אל על יוצאת לדרך, כשעל סיפון טיסת הבכורה מתארח הנשיא דאז, חיים ויצמן.
1950 - במשך 6 שנים, מובילה אל על את מבצעי העלייה מתימן, מאירן ומהודו.
2005 - תהליך ההפרטה של אל על מגיע לסיומו, והחברה עוברת לשליטת חברת כנפיים.
2013 - אל על משדרגת את צי המטוסים באמצעות רכש של שמונה מטוסי בואינג מתקדמים.
2014 - השקת מותג הטיסות המוזלות UP וכרטיס האשראי FLY CARD.
2015 - השקת טיסות ישירות לבוסטון והכרזה על תוכנית להצטיידות ב-15 מטוסי דרימליינר – המטוסים המתקדמים בעולם.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים