מיזוג או פרד


בשנת ה-70 להיווסדה, אלקטרה ממשיכה לשמור על מעמד המותג בשוק מיזוג האוויר בישראל, פותחת נציגויות שיווק בפרנקפורט ובפריז – ומשיקה מזגן היברידי המופעל באמצעות אנרגיית שמש


פורסם: 15.11.2015 18:00




אלקטרה נוסדה בשנת 1945 כבית מלאכה קטן לתיקון מוצרי חשמל ביתיים. במהלך השנים החלה החברה לייבא לישראל מזגנים ומוצרי חשמל ביתיים של חברת Westinghouse האמריקאית. בשנת 1961 הפכה אלקטרה ליצרנית מזגנים בפני עצמה והקימה את מפעל המזגנים הראשון בישראל. בשנת 1991 נרכשה החברה על ידי “אלקו החזקות“ בבעלות גרשון זלקינד, והחלה להתפתח גם מעבר לים באמצעות רכישת מפעלים ושיווק מוצרים לאירופה, לדרום אמריקה, לאוסטרליה וליעדים נוספים.

בשנה החולפת עברה אלקטרה תהליך שינוי ארגוני, במסגרתו אורגנה מחדש הפעילות תחת ארבע חטיבות תפעוליות: חטיבת מיזוג אוויר ואקלים – המפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון מערכות מיזוג אוויר, הן בישראל והן בשווקים נוספים בעולם; חטיבת קמעונאות חשמל – המפעילה את רשתות החשמל והאלקטרוניקה “שקם אלקטריק“, “מחסני חשמל“ ו“סנסור“; חטיבת מותגים וסחר – המייצגת בישראל מגוון מותגים בתחום מוצרי החשמל כגון “פיליפס“, “ווירלפול“, “סוני“, “מילה“, “היטאצ‘י“ ו“סאוטר“; וחטיבת “עשה זאת בעצמך“ – המפעילה את רשתות “אייס“ ו“אוטו דיפו“. המבנה התאגידי החדש מאפשר לאלקטרה לייצר סינרגיה בין החטיבות השונות ולהתאים את עצמה לשינויים בשוק התחרותי והדינאמי.

השנה חוגגת אלקטרה 70 שנה להיווסדה תחת הסלוגן “יחד מובילים הצלחה“. במסגרת החגיגות, ערכה החברה אירוע רב משתתפים אליו הוזמנו שותפים עסקיים, לקוחות ועובדים. חגיגות השבעים למותג מתקיימות גם בתוך החברה – על מנת ליצור אצל העובדים (שחלקם עובד בחברה כבר יותר מ-40 שנה) גאוות יחידה ותחושת שייכות.


האתגר השיווקי
בפני חטיבת מיזוג אוויר ואקלים ניצבים שלושה אתגרים מרכזיים:
1. לשמור על מעמד המותג בשוק מיזוג האוויר באמצעות חדשנות מוצרית, איכות שירות גבוהה, תוך מענה לדרישות השוק והלקוחות.
2. להרחיב את תחומי הפעילות מעבר למערכות מיזוג אוויר ולהיכנס לקטגוריות נוספות בתחום האקלים הביתי והמשרדי, כגון משאבות חום, מחממי מים ועוד.
3. לנצל את יכולות הפיתוח, הייצור וההפצה על מנת לחדור לשווקים נוספים מעבר לים.

המזגן של אלקטרה. פועל באמצעות אנרגיית השמש
המזגן של אלקטרה. פועל באמצעות אנרגיית השמש


הפתרונות בתחום החדשנות המוצרים
ממחקרים פנימיים של אלקטרה עולה כי ערך ה“חדשנות“ משפיע מאוד על החלטות הרכישה בתחום מיזוג האוויר; למעשה, רק “אמינות“ ו“מחיר“ נמצאו כגורמים משפיעים יותר על ההחלטות בתחום. על כן, כתוצאה מתובנות אלה ולאחר שנים של מחקר ופיתוח, השיקה השנה אלקטרה קולקציה רחבה של מוצרים חדשים:

אלקטרה Platinum אינוורטר – סדרת מזגני פרימיום ששמה דגש על עיצוב קומפקטי, פעולה חרישית ותכונות מתקדמות. היתרון המרכזי של הסדרה – חיסכון אנרגטי. אלקטרה מתקשרת את יתרון החיסכון באמצעות המסר, שאפשר לקרר לילה שלם (שבע שעות) בעלוּת חשמל של פחות משני שקלים.
אלקטרה Premier – סדרת מזגנים בעלת חיישן אינטגראלי, השולט על פעולת המזגן בהתאם לנוכחות האנשים בחדר. המזגן מפסיק את פעולתו בכל פעם שהחדר מתרוקן מיושביו, וחוזר לפעילות כאשר החדר שב ומתמלא – וכך מאפשר חיסכון משמעותי באנרגיה. בנוסף, הסדרה מאופיינת בעיצוב מודרני, אשר זכה בפרס העיצוב Good Design Award.
אלקטרה NET – מערכת מבוססת Wi-Fi ופרוטוקול התקשורת ZigBee, המאפשרת שליטה ובקרה מרחוק על מספר רב של מזגנים באמצעות אפליקציית מובייל ותוכנת שליטה בענן.

המערכת מיועדת למבני ציבור ולמשרדים – ומאפשרת להפעיל או לכבות מכל מקום עשרות מזגנים, לקבוע את תנאי העבודה שלהם בכל עת ולקבל חיווי על מצב פעולתם ועל תקלות אפשריות.
אלקטרה Solar – מזגן היברידי הפועל הן על חשמל והן על אנרגיית השמש באמצעות פאנל פוטו-וולטאי, סוללה נטענת ומערכת פיקוד ובקרה ממוחשבת. המערכת החכמה של המזגן יודעת לשלוט על מקור אספקת הכוח (סולארי או חשמלי) בהתאם להגדרות הלקוח. כמו כן, המערכת מצמצמת באופן משמעותי את עלויות הצריכה על ידי ניתוב בין המערכת הסולארית למערכת החשמל על פי זמני היום.
המזגן הסולארי מהווה פתרון אידיאלי למבנים צמודי קרקע, לקרוואנים ולעמדות שמירה.
משאבות חום – מתוך הבנה כי התחום שבו פועלת אלקטרה רחב יותר ממתן פתרונות קירור וחימום אוויר באמצעות מזגנים, החלה אלקטרה לשווק גם מערכות Heat Pump (משאבות חום) לחימום מבנים ולסניטציה.

קמפיין חדשנות – את מגוון החדשנות המוצרית שלה עוטפת אלקטרה בשפה תקשורתית חדשה, הכוללת קמפיין טלוויזיוני בכיכובו של השחקן ליאור אשכנזי. בפרסומות, מספר אשכנזי לצרכנים על המוצר החדש ומתקשר את המסר ההומוריסטי: “אנחנו מייצרים את המזגנים החדשניים והטובים ביותר, אבל אתם ממש לא חייבים לרכוש אותם“.

ליאור אשכנזי. קמפיין חדשנות הומוריסטי
ליאור אשכנזי. קמפיין חדשנות הומוריסטי


השירות ללקוח
באלקטרה רואים בשירות ללקוח חלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה. לאורך שנים משקיעה אלקטרה משאבים רבים במטרה לספק ללקוחות ולשותפים העסקיים שלה (המתקינים) שירות המותאם להתפתחויות הטכנולוגיות ולצרכים המשתנים. שנת 2015 הוכרזה באלקטרה כ“שנת השירות“ – ובמסגרת הכרזה זאת, עברו כלל תהליכי העבודה במערך השירות אופטימיזציה. אלקטרה ממשיכה להשקיע במגוון מערכות שירות – החל במערכות לניהול צי הטכנאים ועד למערכות ידע ומידע. במסגרת השינוי הארגוני, הוטמעה בשנה החולפת מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), המאפשרת לאנשי השיווק לקבל תמונה על כלל נקודות המגע עם הצרכנים ולתקשר עמם באופן אישי.
בשנה החולפת השיקה אלקטרה מוקד שירות ייעודי למתקינים תחת השם אלקטרה Pro, המעניק למתקינים בשטח תמיכה, מידע טכני, וייעוץ מקצועי, וכן פתחה מכללה לטכנאי מיזוג (שני המחזורים הראשונים כבר שולבו במערך התמיכה והשירות).


יציאה לשווקים חדשים
באלקטרה הגיעו למסקנה כי מנועי הצמיחה העיקריים בשנים הבאות יגיעו משווקים מעבר לים. יכולות המחקר והפיתוח, החדשנות המוצרית וכושר הייצור הגבוה, מאפשרים לאלקטרה לצאת לשווקים חדשים ולספק פתרונות מותאמים למגוון גדול של לקוחות בשוק הפרטי והמוסדי במדינות שונות. על מנת לתמוך ביכולות אלו ובשאיפת ההתרחבות שלה, פתחה אלקטרה נציגויות שיווק בפרנקפורט ובפריז.


אלקטרה בר
אלקטרה הציגה השנה חידוש עולמי, שהופך את בר המים שלה ‘אלקטרה בר ספירל‘ לנגיש לעיוורים. מדבקת פטנט, שפותחה בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל, המודבקת על גבי מסך ההפעלה (היחידי בישראל בעל טכנולוגיית מגע) ועליה מוטבעים הכוונים מובלטים בכתב ברייל, המאפשרים לעיוורים לנווט בקלות על גבי מסך המגע. על מנת להרחיב את תרומת החברה לעידוד המודעות לנגישות מתקדמת, בחרה אלקטרה לייצר את מדבקת הפטנט במפעל “לייזר ארט“ הישראלי, המעסיק גם עובדים עם מוגבלויות שונות.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 אלקטרה
  • בשישה מכל עשרה בתים בישראל מותקן מזגן של אלקטרה.
  • אלקטרה משווקת מזגנים ליותר מ-60 מדינות ברחבי העולם – לחלקן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
  • קריית אלקטרה ממוקמת על שטח של 55 דונמים באזור התעשייה החדש בראשון לציון.
  • בחזית המפעל בראשון לציון הוצבה מכונית סוסיתא לאספנים, שדומה לה שימשה בשנות ה-50 את הטכנאים של אלקטרה.

אבני דרך בחייו של אלקטרה:
1945 - אלקטרה מוקמת כחנות לתיקון מוצרי חשמל.
1961 - החברה מקימה את מפעל המזגנים הראשון בישראל.
1991 - אלקטרה נרכשת על ידי אלקו החזקות ומרחיבה את פעילותה מחוץ לישראל.
2004 - אלקטרה משיקה את המזגן הראשון בישראל עם גז “ירוק“.
2011 - מושק בישראל בר המים של אלקטרה.
2015 - אלקטרה חוגגת 70 שנות פעילות ופותחת נציגויות שיווק בפרנקפורט ובפריז.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים