תרפיית קניות


קבוצת עזריאלי ממשיכה להוביל את תחום הקניונים תחת הקונספט “כמה קל להיות מאושר“; השנה שידרגה הקבוצה את קניון איילון האיקוני עם קומה חדשה של מותגי אופנה – ופתחה לראשונה קניון ברמלה


פורסם: 15.11.2015 18:00




קבוצת עזריאלי הכניסה את ישראל לעידן הקניונים: בשנת 1982, דוד עזריאלי המנוח – יזם, פילנתרופ ואיש עסקים ישראלי-קנדי – ייסד את קבוצת עזריאלי והחל בבניית הקניון הראשון בישראל – קניון איילון ברמת גן. יותר מכך, עזריאלי גם היה זה שהגה את המילה “קניון“ בעברית – הֶלְחֵם של המילים “קניות“ ו“חניון“.

לאחר פתיחתם של קניונים נוספים בירושלים ובבאר שבע, נפתחה בחודש אפריל 1998 ספינת הדגל של הקבוצה – קניון עזריאלי הממוקם במרכז עזריאלי, שהפך מאז לאייקון הבולט ביותר של תל אביב.
כיום כוללת הקבוצה 14 קניונים: קניון עזריאלי תל אביב, קניון איילון, קניון עזריאלי הנגב, קניון עזריאלי מלחה (ירושלים), קניון עזריאלי חולון, קניון עזריאלי הוד השרון, קניון עזריאלי מודיעין, קניון עזריאלי גבעתיים, קניון עזריאלי חיפה, קניון עזריאלי עכו, קניון עזריאלי קריית אתא, קניון עזריאלי רמלה, Outlet עזריאלי הרצליה ו-Outlet עזריאלי אור יהודה.
בנוסף, קבוצת עזריאלי בונה בהיקף של 730 אלף מ“ר נכסים בפיתוח, המיועדים להקמת שטחי מסחר ומשרדים בישראל. בין הפרויקטים ניתן למצוא את מרכז עזריאלי חולון, מרכז עזריאלי שרונה, קניון עזריאלי ראשונים, הרחבת מרכז עזריאלי בתל אביב ועוד.

מרכז עזריאלי. ספינת הדגל של קבוצת הקניונים
מרכז עזריאלי. ספינת הדגל של קבוצת הקניונים


התאמת שטחי המסחר 
לצרכי הלקוחות
קבוצת עזריאלי נמצאת עם היד על הדופק בכל הנוגע לטרנדים בשוק הקמעונאות – במטרה ללמוד ולהבין את הצרכים המשתנים של הלקוחות. לאור השינויים בשוק, קידמה החברה בשנה החולפת שני מהלכים משמעותיים: השקה מחודשת של קניון איילון ברמת גן והשקת קניון ראשון בעיר רמלה.

קניון איילון החדש – קניון איילון, שהושק על ידי עזריאלי לפני 30 שנה, שינה לחלוטין את תרבות הצריכה והשיח הצרכני בישראל, בהיותו הקניון הראשון במדינה. עם זאת, בשנים שחלפו מאז הקמתו, זוהרו הועם במקצת – וחלק מהצרכנים עברו לקניונים אחרים באזור.
בקבוצת עזריאלי הבינו כי הקניון נדרש לשדרוג מהותי שיחזיר אליו את הצרכנים. במקביל, הבחינו בקבוצת עזריאלי בטרנד עולמי של מותגי אופנה גדולים המקימים חנויות ענק בקניונים.
כדי לתת מענה לצרכי השוק, פתחה השנה קבוצת עזריאלי את קומת המותגים של קניון איילון, המשתרעת על פני 10,000 מ“ר וכוללת 20 חנויות דגל של רשתות האופנה הבינלאומיות והמקומיות הגדולות ביותר שפועלות בישראל.

מעבר לשטחי המסחר הגדולים של כל אחת מהחנויות בקומת המותגים, תקרת הקומה מתנשאת לגובה של שבעה מטרים, והחללים הגדולים במיוחד מייצרים חוויית קנייה יוצאת דופן בישראל.
בקומת המותגים בקניון איילון החדש הושקעה מחשבה גם בתכנון ובאווירת הבילוי והפנאי לכל המשפחה. 
לצד שדרת המותגים, כוללת הקומה החדשה מתחם בילויים, מסעדות, משחקיות לילדים וחדרי משפחה מרווחים.
לאחר פתיחת הקומה השנייה גדלה כמות המבקרים בקניון בעשרות אחוזים, והוא חזר למעמד האיקוני שהיה נחלתו לאורך השנים.
השקת קניון רמלה – כחלק מהמדיניות של קבוצת עזריאלי להיות ראשונה בפתיחת קניונים במיקומים שונים בארץ, השיקה השנה הקבוצה את קניון עזריאלי רמלה. הקניון החדש משתרע על שטח של 23 אלף מ“ר של שטחי מסחר, ותמהיל החנויות כולל מותגים בינלאומיים גדולים לצד מותגים ישראליים וחנויות מקומיות שעברו לפעול בקניון.
הקניון מעוצב בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום, וכבר עם פתיחתו, זכה להצלחה בקרב הקהל המקומי: ביום השקת הקניון ביקרו בו 20% מתושבי רמלה.

קניון מלחה. המרכז המסחרי השוקק של ירושלים
קניון מלחה. המרכז המסחרי השוקק של ירושלים


ביסוס השפה התקשורתית
בשנים האחרונות, הפכו הקניונים בישראל ליותר ממקום, שאליו הולכים כדי לרכוש פריטי אופנה או מתנות. החל בקומפלקסים של בתי קולנוע, דרך ירידי אוכל, הופעות, מגוון פעילויות לכל הגילאים – ובעיקר השופינג עצמו – כל אלה הפכו את הקניונים למקום בילוי מועדף ומרכזי עבור חלק לא מבוטל של הישראלים.
כחלק ממגמה זו, ובמטרה להגביר עוד יותר את התנועה לקניוני קבוצת עזריאלי, הושק ב-2014 מהלך שיווקי נרחב תחת הקונספט: “כמה קל להיות מאושר“.
הקונספט מאחורי המהלך מתבסס על התובנה כי קניון הוא מקום שבו – ללא מאמץ רב, ובאופן שנגיש לכלל האוכלוסיה – ניתן לספק הנאה רגעית ורגעי אושר לצרכנים רבים. לאור התובנה, החליטה קבוצת קניוני עזריאלי, לפעול במגוון דרכים כדי להמשיך ולהעצים את חוויית הביקור בקניונים – ולהפוך אותה לנגישה, חווייתית ומשמחת עוד יותר עבור הצרכנים.
החל מפתיחת קניונים, דרך השקת חנויות חדשות ועד למהלכי הקד“מ השונים, כל פעילויות הקבוצה מתנהלות כיום תחת “שפת האושר“. כך למשל, את השקת הקניון ברמלה ליווה הסלוגן “האושר מגיע לרמלה“, ובהשקת הקומה השנייה בקניון איילון נעשה שימוש בסלוגן “האושר עולה קומה“.
גם כרטיס האשראי החוץ-בנקאי של הקבוצה, שהושק לפני מספר שנים בשיתוף לאומי קארד, תחת השם “מולטי-עזריאלי“ והמכירה הדו-שנתית של הקבוצה, “עזריאלי סייל“, ממותגים עתה תחת קונספט 
האושר.

קניון רמלה. כל כך קל להיות מאושר
קניון רמלה. כל כך קל להיות מאושר


מיקוד בצרכן באמצעות הדיגיטל
העולם הדיגיטלי, על מגוון הכלים שהוא מספק, מאפשר לקבוצת עזריאלי להבין טוב יותר את הצרכים של הלקוחות השונים – ולתקשר איתם ברמה אישית.
כחלק מהאסטרטגיה ממוקדת הצרכן, השיקה השנה הקבוצה כרטיס מתנה (Gift Card) המאפשר רכישה במגוון רחב של חנויות הפועלות בקניונים שלה, בקלות, ומבלי להגביל את מקבל המתנה לחנות אחת. את הכרטיס ניתן לרכוש באינטרנט, ולהעביר אותו לבן משפחה או חבר באמצעות דואר אלקטרוני או מסרון (SMS).
בנוסף, השיקה השנה הקבוצה מתחם תוכן מיוחד באתר הבלוגים סלונה, תחת השם “סיבוב שופינג“. המתחם כולל מגוון גדול של תכנים ובהם המלצות, טיפים וכתבות, והוא משמש כפלטפורמה לעידוד תנועה של צרכנים לקניוני הקבוצה.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 קניוני עזריאלי
  • דוד עזריאלי הגה את המילה “קניון“, המהווה הֶלְחֵם של המילים “קניות“ ו“חניון“.
  • נכון ל-2015 מפעילה החברה 14 קניונים. ב-2016 יושק בראשון לציון הקניון ה-15.
  • סניפי הרשתות הבינלאומיות H&M, מנגו, TOUS, forever 21, סווטש ועוד רבות אחרות, נכנסו לראשונה לישראל דרך קניוני עזריאלי.

אבני דרך בחייו של קניוני עזריאלי:
1983 - השקת הקניון הראשון בישראל – קניון איילון ברמת גן.
1990 - הקבוצה משיקה את קניון עזריאלי הנגב - חלוץ קניוני הדרום.
1993 - פתיחת קניון עזריאלי ירושלים בשכונת מלחה, שמאז ועד היום מהווה מרכז חשוב בעיר, ואחד הקניונים המובילים בישראל.
1998 - נפתח הקניון במגדלי עזריאלי, ששינו את קו הרקיע של תל אביב.
2011 - עזריאלי מנגישה את הקניונים לפריפריה הצפונית עם פתיחת הקניון הראשון בעיר עכו וקניון בקריית אתא.
2014 - קבוצת קניוני עזריאלי משיקה את הקונספט "כמה קל להיות מאושר".
2015 - השקת הקומה השנייה של קניון איילון ופתיחת קניון רמלה.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים